hvordan går det med plantene…

TOMATER OG SOLSIKKER
OG
JORDBÆR

Har lest at nå er det på tide/trygt å sette de ut – og jeg så gjorde – og vi reiste på bobiltur og det har regnet hjemme siden…
Så hvordan går det med de kjære plantene?
Ene solsikken har hatt brukket stilk lenge, og jeg har så godt det har latt seg gjøre, støttet den i håp om at det skulle gro seg til..
Men i går måtte jeg gi opp og ta bort den knekte stilken med vakker solsikkespirende topp…
Sånn er livet…
Det er den stilken som er nærmest i bildet her, som nå er borte…

 

Tomatplantene vokser og vokser

 

 

 

 

Nå har de som sagt stått ute en tid – og i dag skinner sola!

Her er siste oppdatering fra planteverden:

 

 

 

 

Og i går så det slik ut:

Skal tomatplantene også stå ute nå?

 

 

 

Det blir jordbær!!
Ser mange knopper som holder på å bli roser 🙂
Vet ikke om vi burde ha hønsenetting over etter hvert eller hva… men de står fint i veggen her i allefall 🙂

#planteverden #mineplanter #solsikker #tomatplanter #jordbærplanter

10 kommentarer
    1. Det må ha vært spennende å komme hjem til så mye spiring 🌸 Solsikker kan vel være litt skjøre i stilken, ja, siden de har det så travelt med å komme seg oppi verden 😉

    2. Så flotte planter hos deg.🤗
      Her tror jeg en del holder på å flytte tomatplantene inn og ut alt etter vær og temperatur, men det er jo en del jobb.😅
      Nyt den første sommerdagen!☀️🌸🍀

    3. skal si det spirer hos dere ,mine solsikker er plantet i bakken og er bare som en rosett i bakken ennå ,men jeg har kjøpt en lav sort så den kommer nok med varme :=) og den kommer neste uke .
      Tomater har jeg kun hatt i drivhus ,så jeg aner ikke når dei skal settes ut

      1. Ja de kan settes i bakken ja… det kanskje jeg skal prøve neste år… et styr med disse pottene og plantene og passe på alt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg