jeg har en tikkebil…tikkende bombe…trekke tann..

BIL OG SLIKT


Inn og ut et par ganger med bekymring over tikkelyd i bilen

En tikkende bombe?
Neida, ingenting galt sier de som solgte meg bilen
for noen Ă„r siden

SĂ„ kjĂžrer jeg da, Ă„r ut og Ă„r inn med den fordĂžmte tikkelyden.
PĂ„ en mĂ„te tenker jeg at dette ikke er normalt, og pĂ„ den andre siden har jeg adoptert den tanken om at jeg har en “tikkebil”

SÄ tar jeg skrittet og spÞr det lokale verksted om de bare kan lytte, om de tenker at det er ventiler eller bla bla
. ja jeg har ikke greie pÄ biler da
.
Og konklusjonen er ventiler
i motoren
. mĂ„ demontere – sjekke – vurdere – og jeg kan jo om jeg ikke gjĂžr noe, havne i motorhavari
.
Ă„h gjett om skuldrene gjekk hundre hakk over Ăžrene

SĂ„ fikk jeg konkludert med det jeg har tenkt og ikke tenkt i noen Ă„r
.
Det er noe galt med bilen!
Men det har jo alle rundt meg, som har hþrt lyden, tenkt hele tiden
.
Bare ikke de som solgte meg bilen

De hþrte ingenting
.

 

Men nÄ skal jeg da pÄ time der og fÄ det vurdert!
Og tusenlappene flagrer – det er helt sikkert, for det ser jeg for meg..
Men det mĂ„ gjĂžres – og det mĂ„ gjĂžres noe nĂ„!

Garanti = utgĂ„tt pĂ„ dato 😀  Bilen er jo snart hele 10 Ă„r
.  den er jo 9 Ă„r
.
Men men
. bil mÄ jeg ha!

Og forelĂžpig konklusjon fra verksted:
Motoren sluker olje
  ny time neste uke og spyle gjennom systemet og bla bla slik jeg ikke forstĂ„r
 Men det skjer noe, og tikkingen skal de fĂ„ bukt med, sier han.
SĂ„ fĂ„r vi se da 😀
Phu!
  skuldrene sank betraktelig 🙂

 

~š~š~š~š~š~

 

Og ikke nok med det; i dag skal tanna til Leia trekkes
.
Klikk HER for sist veterinĂŠrbesĂžk, ang tannproblemet.

SÄ her er det noe pÄ gang hele tiden


Og mens jeg venter – Leia er i narkose

Jeg tar en kjÞretur i regnet, i Ørsta.

Snþ i fjellet


 

 

 

 

 

Leia er vÄken, alt har gÄtt bra,
og veien hjem i mÞrket stÄr for tur.

Stakkars lille mora <3
Alt man skal mÄtte gÄ igjennom
.
Men dette gÄr bra.
Hun er en sterk og tþff liten sjel 🙂

En tann helt bakerst nesten, delt i to her

NÄ hÄper jeg hun fÄr det som plommen i egget igjen!

 

 

#tikkendebil #hundenLeia #trekketann #vente #veterinĂŠrbesĂžk

6 kommentarer
    1. Hmmm – fĂ„r hĂ„pe de fĂ„r bort tikkinga! Bil pĂ„ verksted blir jo ofte dyrt…. jeg fĂžler jeg har vĂŠrt pĂ„ verksted med bobil, min bil, prinsesse-bil hver uke leeeenge nĂ„….! SĂ„ hĂ„per alt holder seg nĂ„ altsĂ„! Stakkars Leia – blir nok bra nĂ„r tanna er vekk! Klemmer 🙂

      1. SĂ„ blir alt bra til slutt! Huff ja det er mye styr med biler av og til – ogsĂ„ er man sĂ„ avhengig av den ogsĂ„ da…. SĂ„ du har hatt ditt med bilverksted du ogsĂ„ forstĂ„r jeg… klem

    2. Du verden , det var mye pĂ„ en gang. FĂžler med deg pĂ„ bilstyret, har hatt en sĂ„nn sjau i Ă„r. Da fyker det fort ut noen ti talls store sedler. Har hatt litt tann sjau ogsĂ„. Men fĂžler mer med Leia enn meg selv. FĂ„r hĂ„pe plagene er over for henne nĂ„. đŸ€— Klem

      1. NĂ„ er det over med tannplager hos Leia…. bare det gror fint nĂ„! 😀 Bilen fĂ„r vi se hva de finner ut av, for den bare tikker og gĂ„r den 😀 hehehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg