bedøvelse… tannproblemer..

 

To besøk hos veterinær i går…
Og den første klinikken har Leia vært til flere ganger – for det er jo der hun går til kontroller osv.. men den andre, i Ørsta, har hun ikke vært ved før, så det blei ei ny erfaring… også må hun tilbake til Ørsta over helga….

 

 

Ei tann som er brukket… og hun måtte i bedøvelse og de la en midlertidig forskaling på tanna, og så blir det opp til oss å  ta avgjørelsen om den skal rotfylles eller trekkes… jeg er ikke helt sikker på hva vi skal gjøre…..
Rotfylle eller trekke?
Hips om haps svarte veterinæren…. hunden klarer seg også godt UTEN den tanna… det er en av de bakerste tennene.
Og hvordan dette har skjedd, ja det vet bare gudene….

 

 

Tanna er reddet – og Leia har fått smertestillende….
Sü für vi se hva vi skal gjøre over helga nür vi bestiller time for reperasjonen av tanna.
Ja, for det hun fikk i går, var midlertidig løsning da de ikke hadde anledning til noe annet – så Leia skulle slippe ha det vondt 🙂

Godt hun er forsikret!
For slike ting koster rett og slett …

 

#hundeliv #tannproblemerhoshund #hundeLeia #veterinÌrbesøk #hund #dyr

16 kommentarer
    1. Stakkars Leia ♥
      Og stakkars deg ogsĂĽ, som mĂĽ ta sĂĽnne vanskelige valg.
      Jammen godt du har forsikring ja ♥

    2. Tannlege er ikke kjekt for noen, om vi har to eller fire ben. Katten min Vinja mütte trekke begge hjørnetennene like før jul i fjor, for de gikk ikke ü redde. I morgen skal Ronja til kontroll hos veterinÌren for ü sjekke glukosenivüet, og jeg hüper at det har stabilisert seg.

    3. Den forsikringa er gull verdt etter hva jeg har forstĂĽtt! Det blir fort penger hos veterinĂŚren! Stakkars Leia – en fĂĽr gjøre det som er best! Klem <3

    4. Forsikring mĂĽ alle ha som har dyr er min mening! Det skal aldri vĂŚre et valg om jeg har rĂĽd eller ikke!
      Jeg forsikret katten min i alle ĂĽr! Det var jo alltid noe….Hm..
      En tann som ikke er nødvendig og langt bak. Der hadde jeg trukket tenker jeg.
      Men du mĂĽ hun sikkert ha kurv en god stund. Det er kjedelig da.
      Rotfylling pü en hund, vel litt sÌrt. Men du für tenke og høre med andre. Lykke til <3 og hils pasienten.

      1. Det er ikke bare bare…ogsĂĽ mĂĽtte hun pĂĽ kennel som var planlagt….fordi jeg skulle bort…😶 men det har gĂĽtt bra 🥰

    5. Uff da, stakkars Leia da. Tannvondt er like ille for mennesker som for dyr ja. Håper dette hjalp til hun får den behandlingen som må til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg