kaldt ute – vokser de? blodbeger

 

Mine grønne planter
De har kost seg i varme fra sommer-mai ganske lenge
Men så blei det plutselig kaldere
Vær-omslag – og sunnmørs-fakter – typisk vestlandsvèr
Regn og vind og under TI grader
Null sol på flere dager!
Vi blir jo selvfølgelig bortskjemt når mai stråler vakkert og varmer oss fra topp til tå over flere uker

Alt som er sådd – vokser seg til
Og nå begynner det å knoppes
Blomster på tomatplanter
Solsikkene strekker seg oppover og oppover og trives
Blodbeger-plantene – de to som klarte seg – strekker seg og klatrer nå rundt pinnene – akkurat som i fjor sommer
Dette er så spennende!


blodbeger-stilkene snarer seg rundt og oppover over alt

 


tomatblomst

 

Ute går det sin gang
Null kontroll på vanningen – for det gjør naturen på egen hånd – døgnet rundt
Men det vokser seg til – og trives der også
Vi er bra heldige som slipper brannfare, uttørking – og vannmangel

Men det er da håp om varmere dager
Det kommer til uken visstnok – litt lettere vær

Enn så lenge er det bare å følge med vekstene
Nyte årets grønne vekster
Supe inn alle vakre farger
Og håpe på mye god frukt og grønt av det som skal bære det


popcorn-gresset står ute i vær og vind

 


viltvoksende fra mange typer frø
spennende

 


jordbæra får nok vann i allefall
nå trenger den mer varme

 


mine vakre rhododendron

 


plommetreet

 


vårt nye epletre

 

Enda til ripstreet, epletreet og plommetreet bugner over
Så er det å passe på at fuglen ikke tar alt

 

Lag deg en fin fin fredag
Og du, stå deg så vel som du kan

6 kommentarer

    1. Nydelige planter og busker og trær og alt som vokser hos deg..Moro meg hage og gå rundt og stelle og dille…
      Herlige bilder av det grønne!

    2. Åå så mye lekkert, og så langt alt har kommet hos deg! Mine tomatplanter blomstrer ikke ennå…. hmmm….. men jeg begynner å få jordbær på fjorårets markjordbær som jeg sådde… og salaten er på gang…. jeg får nok ta nye bilder når jeg kommer hjem igjen! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg