lette på genseren og angrepet av hund

ONSDAG

 

Og etter en dag i bil var det godt å kunne ta med hunden en tur i Ytstevika.

 

 


Høre bølgeskvulp og eller stillhet.

Det er varmt og genseren må knytes rundt livet en stund mens hund og menneske bare sitter og nyter sola, varmen og stilleheten.

 

 

 

 

 

 

En bobil står parkert på snuplassen – og jeg ser et hundeband når vi nærmer oss.
Når vi har kommet gjennom ledet sier jeg hei til paret der og tenker at de har ikke hund allikevel…..

Men der er den – som et lyn – og jeg tror det er meg den hopper på,
men det er Leia som er målet.
Den er i bånd (tror jeg), med lang line………

To tisper er ikke alltid like greit, men denne var klar i sin tale.
Den ville ikke ha noe med Leia å gjøre.
Jeg blei apatisk og gjekk rett og slett i sjokk, og motparten/dama hylte for oss alle.
Vi klarte å skille hundene, da mannen fikk tak på den andre hunden, og Leia hadde ikke hatt en sjanse om kampen hadde fortsatt.
Det ser alltid verre ut enn det er, men det der følte jeg gjekk helt feil vei…..

De beklaget så meget og jeg sa at det gjekk bra.

 

Men etter noen meter oppe i bakken kom det over meg hva som hadde skjedd, og jeg fikk hysterisk gråteanfall.
Leia stakkar.

Denne hunden – Pit Bull Terrier – var virkelig ikke morsom å komme ut for.

 

 

 

#utetid #hund #hundenLeia #onsdag

10 kommentarer
      1. Det var en tøff opplevelse – og min sen-reaksjon visste meg at jeg var i sjokk en liten stund. Nå husker jeg bare glimtvis hva som skjedde…. Men hører hylene fra den andre dama…… hun var livredd. Heldigvis har ikke hunden noen skader <3 Og ikke den andre hunden heller……

    1. Herrefred så grusomt. Snakk om uansvarlige folk. Fy søren,, håper virkelig at alt gikk bra. Men det må ha vært et skikkelig sjokk

      1. Ja det var et sjokk og helt uforberedt på hundens framtoning. men det så ut som de visste at slikt kunne skje fra deres hund sin side….

    2. Dette var et kontrastfullt innlegg, roen og freden i starten og atter veldig vakre bilder. Bor du slik til, like ved havet…da er du heldig. Og så hundeangrep. Huff. Skjønner godt reaksjonen din, for en god tid tilbake opplevde jeg noe lignende. Vår hund og en enda større hund. Yngste datter kasta seg inn i kampen, det ble legevakt etterpå. To hannhunder er ikke nådige heller. Bra det gikk bra med dere.

      1. Ja jeg bor slik til 🙂 Ute i havgapet 🙂 Ja det var ikke noen god opplevelse, så får vi se hvordan det går i møte med hunder i senere anledninger. Om det er jeg eller hunden som blir mest stresset………… Huff da – ja det kan gå så galt når slike ting skjer 🙁 Ønsker deg en fin dag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg