litt nye stier og poserende sau….

GOLLENESET FYR

OKLA

SEIDESKARET

 

En tur innom et sted jeg ikke har vært til, på noen år.

Et sted det er fint å kunne overnatte i telt til sommeren 🙂

 

Så, her er turen til Seideskaret og forbi…………


Går mot Golleneset fyr – der sauen bare poserer villig vekk når vi rusler forbi.

 

 

#posingsheep

 

 

Ved Golleneset fyr tar vi av oppover fjellet mot Okla.

 

 

 

 

Det er varmt og jakken må av – og det blei t-shirt vèr 😀

 

 

Så har vi passert Okla og vandret ned til skilta her, og vi skal gå ned skråningen her.

 

 

 

Bratt nedover, men det er sti – og jeg forteller meg selv hele tiden at dette går bra – jeg har gått her før 😀
Av og til må jeg bare utfordre meg selv litt ekstra.
Og i dag blei en slik dag, da jeg ikke har gått oppover fjellet pånoen dager – og sliter med svimmelhet pga kronisk betennelse.
Men det gjekk bra og turen var veldig fin !!
Jeg er glad i å utfordre meg selv – og i dag blei litt slik.

 

 

Denne “tuppen” som stikker ut her – er det det er fint å kunne overnatte i telt.
Denne tuppen ser man fra Okla.

 

Så er vi fremme ved målet og ser tilbake og opp mot Okla.

 

 

Veldig fornøyd med meg selv når vi har nådd målet – selv om jeg kjenner på høyden – mye egentlig pga av at kroppen er litt “nede” for tiden og svimmelheten er fremtredende ved anstrengelser.

 


Og mens jeg står her og nyter utsikten og er så fornøyd med at både jeg og hunden kom oss ned, oppdager jeg plutselig  #havørn som sitter og speider.
Jeg bruker for mye tid på å famle etter mobilen – taste koden for å åpne den –  hihiihh  men her kommer bildene jeg fikk av den 😀

 

 

 

 

Fikk på en måte bakenden når den letta da 😀

 

 

Vi snur nese mot veien tilbake, men går ned til sjøkanten og vandrer steinene tilbake mot oppstigningen.
En fin liten runde så man slipper gå samme stien tilbake en del av stykket.

 

 

 

Så er vi klare for oppstigning igjen.

 

Svett og litt slik rar i kroppen pga fokus og bittelitt stress pga svimmelheten og utfordringen med bratt og slikt.
Men trening gjør mester??
Iallefall er dette ting jeg må trene på fremover i og med jeg sikter meg inn på sunnmørsalpene til sommeren – og noen tusenmeters-topper 🙂
Det er målet hvert år det!
Yohoooo!

 

 

 

 

Søndag og en herlig tur for hund og menneske enda en gang.

 

Jeg er heldig!!

 

 

 

#seideskaret #gollenesetfyr #okla #fjelltur #mestring #utfordring #søndag #søndagstur #poserendesau #sau #hundenLeia #selfie #findag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Noe så flott 🙂 Jeg er misunnelig på alle som får se ørn i frihet. Er vel noe ørn her i distriktet også, men jeg har ikke vært så heldig å få se noen.
      Ser flott ut å telte der. Synes du er knalltøff jeg ♥
      Tusen takk for turen ♥ Klem ♥

    2. ja dette var en herlige tur ,skulle ønske jeg fikk til en slik tur,mitt mål må være å greie det neste år,i år går det ikke ,fikk ikke lov med ortoped og fysioterapaut heller,men vi skal gå i fjellet ,bare ikke i høyder :=) og så havørn da,var jo akkurat det jeg opplevde også ,gikk meg nesten på kongeørn men fomlet med kamera :=) artige opplevelser uansett da

    3. Super-tur det der! Du er tøff…. ser bratt ut – og ingen “indre trase” til meg! Hårete mål vandre-messig til sommeren! Det blir skikkelig spennende! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg