livet – lykkestråler, tolkninger og nytt ti-år

LYKKESTRÅLER

Frodith

snakker om “lykkestråler”

 

De små ting – tenker jeg.

 

De små ting som blir så viktige – og som IKKE er så små.
De er viktige – gir næring – gir glede – gir fred – gir motivasjon – energi – lyspunkt………….. lykkestråler.

Det grep meg litt i dag.
Disse orda til frodith.

Lykkestråler

Et nytt ti-år har starta.
2020

Jeg har ikke tenkt på det før de siste dager – et nytt tiår.

 

Jeg har jobbet med meg selv – ryddet opp i “gamle demoner”.
Vil ikke ha de der lenger.
Vil gå fremover i livet og ikke være opphengt i gammelt rusk.
Ja, de forsvinner ikke – men det hjelper å analysere og sortere.

Også oppdage at JEG ikke har rett i alt – at JEG ikke står med fasiten til alt. At JEG ikke har rett til å plassere løsninger hos andre – basert på MIN tolkning av situasjoner.
Innviklet.
Men, jeg forstår når JEG har gått for langt.

Jeg forstår at jeg kan “lulle” meg inn i “fortiden” og henge situasjoner på “knagger” og tenke at “sånn er det”.

 

Så tenker jeg på “LYKKESTRÅLER” og tenker at det er der jeg er nå – på vei i små doser inn i det nye “ti-året” med små lykkestråler rundt meg.
For jeg velger å legge bak meg mye – akseptere at slik “var” det – men deet er IKKE slik det behøver bli fremover.
Alle fortjener små lykkestråler.
Og jeg søker mine.
Og det betyr å gå tilbake bittelitt og se på hva som har blitt gjort.
Trenger ikke gå så veldig langt tilbake.
Innrømme at JEG har gjort feil.

 

2020 – det nye tiåret – mine lykkestråler.

 

 

 

#lykkestråler #nytttiår #tankespinn #littavhvert #lykke #desmåting #gamledemoner

8 kommentarer

Siste innlegg