livskvalitet – høyt og lavt….

🚶‍♀️🐕

ROTARYSTIEN PÅ HAREID

Mandag, velkommen MAI og ny uke

 

 

Det går sin gang, det er helt sikkert

Nedtrapping av medisiner går også sin gang… men nå orker jeg ikke mer – og slutter tvert.
Eller, sluttet tvert i går
Nedtrapping av cymbalta har vært værre, enn ved Lyrica
Lyrica gjorde meg “bare høy” som var så slitsomt at jeg ikke kunne bruke de lenger…  selv om de gav god smertelindring og jeg hadde god livskvalitet
Cymbalta, som skulle ta over for Lyrica – rotet det bare til
Det jeg trodde var Lyrica som styrte ved nedtrapping – var cymbalta som herjet- og nedtrappingen som skulle vare i allefall 14 dager til, med cymbalta,  orker jeg rett og slett ikke mer av. Så på laveste dose, kutter jeg
Ferdig

Og i natt er første natten på lang lang tid at jeg har hatt en bedre natts søvn

Og da er jeg tilbake på vanlig inntak av tabletter; nemlig 1 gr Paracet og Vimovo – mot fibromyalgi – morgen og kveld

Jeg merker at jeg ikke har inntak av medisin mot nervesmertene – men enn så lenge får det bare være
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. tåle det – gå tilbake til en liten dose med Lyrica…  eller bare tåle det…
Og se hvordan det går med treningen

Turen på rotarystien i dag har vært nydelig
Med opplett innimellom snøfnugga

Tankene har kværnet høyt og lavt – og jeg har fått kjenne på kroppen at jeg slutter alt for brått med denne cymbalta
Men jeg er fornøyd med mine valg enn så lenge
Tiden må få vise
Føler en lettelse ved å slippe tablettene

Paracet og Vimovo hjelper mot muskel og leddsmerter – i den grad de klarer det…
Voltarol forte gel hjelper hoftene mine og ellers–
En dag av gangen

Oppdage det vakre i naturen – nå som snøen må gi tapt for våren 💚

 

Vakre farger i stein

Masser av kjuker

 

Det gjelder å se mulighetene – og ikke begrensningene
Selv om det butter i mot til tider
Tankevirksomheten som roter det til, får seg en pause blant alt det vakre i naturen
Og dette med å gjøre noen sprell
Litt høyt og litt lavt – ikke ta seg selv for høytidelig

Jeg sliter med alt dette…  men jobber med saken dag ut og dag inn…
100% ansatt i egen kropp og helse
Jepsipepsi!
Sånn er det med den saken

Anita Hegerland synger om at det er for sent..

IT`S TO LATE…

Men det er ikke det da….
Men det var denne sangen som kom dalende i dag

LP platen surret og surret og jeg stod med hårbørsten i hånden – som mikrofon – og sang for full hals… for lenge lenge siden…. 1980…  og jeg var 12 år ish…

 

16 kommentarer
    1. Nydelige bilder, sånn som du klarer å fange naturens vakreste detaljer. Masse lykke til med helsa og alt. Madammen skal innlegges på Nordlandssykehuset neste uke til evaluering av revmatisk, så blir det en tur til Martine Hansen i juni. Så det er mye sånt på gang. 🙂 Gode tanker og ønsker sendes 🙂 Klem

    2. Synes de er helt herlige de bildene i vannpyttene 🙂 Elsker sånne jeg 🙂 Håper du blir bare bedre og bedre, nå uten medisiner som føkker opp også <3 klem

    3. Ikke enkelt med de medisinene altså.😨
      Jeg bruker Sarotex på natta og det hjelper meg for å få nattesøvn, som er veldig viktig.🤗
      Håper du finner en bra løsning.🥰
      De Kjukene hadde jeg nok tatt med meg hjem og brukt til plantefarging.🤩🧶

      1. Ja jeg har hatt gode netter før… lite problem med nattesøvn egentlig… helt til nervesmertene kom snikende… Men paracet og vimovo til kvelden har og hjulpet… Vi får se 🙂 Kjuker ja… men jeg farger ikke 🙂 Skulle sendt de nordover!

    4. Nydelige bilder og en tankevekkende tekst. Jeg er heldig som ikke trenger ta medisiner av noe slag, og håper det går godt for deg uten de medisinene du nå hat kuttet ut. Heier på deg, Mette! 🤗

    5. Flotte og herlige bilder!
      Du er så vakker, og så smilende, så det er leit å tenke på at smilet skjuler mye smerter og vonde tanker. Håper det blir bedre, og at det finnes andre løsninger enn så mye medisiner som gir bivirkninger. God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg