min kalender – luke nr 19

ADVENTSKALENDER/JULEKALENDER

 

God morgen til enda en ny dag.
Det skrives 19 desember i dag, og bak luke nr 19 finnes denne flotte julesangen:

 

 

 

NÅ TENNES TUSEN JULELYS

 

Nå tennes tusen julelys,

det stråler rundt vår jord

og himlens stjerner blinker ned

til liten og til stor

 

 

Og over land og by i kveld
går julens glade bud
om han som fødtes i en stall,
vår Frelser og vår Gud

 

 

Du stjerne over Betlehem,
send dine stråler ned,
og minn oss om at julens bud

er kjærlighet og fred

 

 

Til hvert et fattig hjerte send
et lysstreif ifra sky
så finner det den rette vei,
og det blir jul på ny

 

Og om du klikker på bildet over her, kommer du inn til Kurt Nilsen og Kringkastingsorkesteret – som synger denne flotte sangen.

 

 

 

Enda en dag nermere julafta!

 

 

 

 

#kork #kurtnilsenn #nåtennestusenjulelys #kringkastingsorkesteret #julesang #lukenr19 #19desember #adventskalender #julekalender #desember #ventetid #adventstid #minkalender

4 kommentarer
    1. Nå har jeg sett meg gjennom flere “luker” og diverse her hos deg. Jeg har vært ute å reist skjønner du. Kielferja med masse kos og hygge, men det blir ikke stort med blogging da! Det koster så mye i internasjonalt farvann at jeg skrudde av hele greia, men nå er jeg hjemme igjen. Koselig hos deg. Klem 🙂

      1. Så herlig med kielferga da 😀 Nei man må være litt bloggfri innimellom også 😀 Tusen takk kjekke du og klem tilbake til deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg