“nesten pĂ„ topp – og midt pĂ„”…

 

INTET NYTT UNDER SOLEN!!

SĂ„ er det sagt.

For det blir et lite sukk, nÄr jeg ser hvem som er pÄ 2. og 3. plass.
Men, det er jo leserne som bestemmer 😀

SÄ, ingen forandringer der i gÄrden.

 

2. plassen tilfaller i dag ISABELL ERIKSEN
Ikke noe nytt innlegg siden sist.
Det gĂ„r i “girltalk” – mĂ„ til legen – mensen og vloggen.

 

3. plassen tilfalt SRAAD
Og heller ikke her er det nytt innlegg siden sist

NELLY er reklamert for og den grĂžnne smashing kjolen.

 

Å snakke om mensen og gĂ„ i slike lekre kjoler, det gjorde jeg sikkert ogsĂ„, i mine unge Ă„r, som 20 Ă„ring.
Eller, jeg snakket IKKE om mensen, men gjekk i smashing kjoler.
Spesielt smashing pÄ varme dager og i sydligere strÞk.
Jeg bodde jo i Oslo over 10 Ă„r og hadde det rette klimaet for smashing kjoler.

Jeg klarer ikke helt sette meg inn i en 20 Ärings situasjon


 og det er vel meningen ogsÄ.
Jeg kan huske at jeg var verdensvant og selvsikker der en periode.

Men, jeg har vÊrt der, i tyve-Ära
. uten alt det presset og slitet som er nÄ, i dagens samfunn som 20 Äring.
Selv om det var et slit den gang ogsÄ  pĂ„ en annen mĂ„te?
.
Jeg sÄ ingen problemer i noe, og livet bare lÄ der for mine fÞtter.
SĂ„ naivt og uskyldig.
Men, du verden som jeg har lĂŠrt – her jeg sitter som 52 Ă„ring og ser tilbake.
JEPSIPEPSI!

Liver er en lÊringskurve pÄ godt og vondt



Digresjoner i fulle drag her 😀

 

~š~š~š

 

Nede pÄ 55. plass er det alltid morsomt, og i dag er det bloggeren GERIATRIKS, som har plassert seg.
Og den bloggen har jeg vĂŠrt innom et par ganger i min bloggtid.
Jeg er ingen hockey-fàn, men han skriver om andre ting ogsÄ.

Som i dag: skal vi ta et mobbefritt skoleÄr
?
Foreldre som sitter rundt frokostbordet og snakker dritt om andre familier, ang korona, el-biler eller diselbiler
.
God rÄd, klÊr og hus

Og barna lytter med store þrer
.

“Pappa sier”

..
“Mamma sier”
.

Og barna drar dette med pÄ skolen og forteller de andre HVA som har blitt snakket om rundt bordet
. og de lÊrer av de voksne, barna.
Tar til seg de voksnes vÊremÄte, holdninger og tankesett.

SĂ„ et veldig godt innlegg fra Geriatriks her.

TENK FØR DERE SNAKKER!

Og det er jo slik, vi hÞrer pÄ hva andre sier og mener, og gjentar det.

Ikke alle har hatt rĂ„d til ferie – og da er kanskje det galt
. Andre igjen har sittet i karantene
.. og hjelpes meg for da er jo det ogsĂ„ galt
.. og for ikke Ă„ snakke om biil-status
. Tesla
. El-bil  og ikke bensin eller disel.
Hvem er det som forurenser mest og minst?

Ja, en ting er iallefall sikkert, at vi som foreldre mÄ ta oss selv i nakken og tenke oss om to tanger fÞr vi snakker.
Barna har store Ăžrer, og de gjentar og tar til seg det de voksne sier og gjĂžr.

 

 

 

#bloggtoppen #2plassen #3plassen #55plassen #bloggeremidtpÄ #motbloggtoppen #bloggere

 

8 kommentarer
    1. Lenge siden jeg har lest hos ham nÄ, Geriatriks. Tiden strekker ikke alltid til.
      Men nÄr jeg leser her hos deg nÄ, sÄ tenker jeg at jammen er det bra jeg er skilt, for da har jeg bare hatt ungene Ä snakke med rundt middagsbordet. Og da snakker vi jo om helt andre ting enn det som kan pÄvirke negativt fordi vi ikke tenker oss om nÄr vi snakker.
      Fint innlegg. Kjekt Ă„ se hva som rĂžrer seg hos andre 🙂
      Ha en riktig herlig sĂžndag ♄ Klem ♄

      1. Ikke sant! Vi mĂ„ passe pĂ„ hva vi sier i barns og andres nĂŠrvere.. sĂ„nn er det bare 🙂 God sĂžndag til deg ogsĂ„! klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg