nesten pĂ„kjĂžrt i gĂ„r… Lucifer/vlogg og ord er ogsĂ„ fĂžlelser…

 

“Nesten pĂ„ toppen – og midt pĂ„â€â€Š

 

 

2. plassen = ISABELLE ERIKSEN
Vlogg
PrĂžver Ă„ dusje katten sin – Lucifer.

 

3. plassen = DOC & DASK
“Vi ble nesten pĂ„kjĂžrt nĂ„â€â€Š
Bilist med mobilen i fokus
.

 

og

 

55. plassen = HEGES LILLE ROM
MÄ stÄ opp igjen i natten fordi ideene kommer rullende.
Ord betyr sÄ mye.

 

 

Å dusje katter er ikke enkelt.
Jeg har prþvd det noen ganger – og med etterfþlgende klþr hengende over alt.
VĂ„t katt i hysteri – katteklĂžr i full panikk – fresing og mjauing
..
NĂŠĂŠĂŠi ikke noe sĂŠrlig rett og slett.
SĂ„ det har jeg sluttet med.
Katten klarer Ă„ vaske seg selv 😀

 

I gÄr blei jeg nesten pÄkjÞrt.
Med hjertet i halsen sÄ jeg panseret komme til Ä krype over knÊrne mine nÄr den store gravemaskinen bare Ät seg over bilen min.
Jeg kom kjþrende – og det var veiarbeid.
Traktor med stor henger kjÞrte ut til siden og gav meg plass pÄ en smal strekke
.
Fþreren av den store gravemaskinen satt med ryggen til – men hadde speil
..
Jeg trodde han sÄ bak, hva som skjedde, for han kjÞrte ut til siden.
Men, han hadde ikke sett noe – sĂ„ like fort som han hadde kjĂžrt ut av siden, siktet han seg inn til midten pĂ„ veien, rett mot meg i god fart.
Jeg fikk rett og slett panikk – og her var det pĂ„ hĂ„rstrĂ„et
..
Kastet meg pĂ„ flĂžyta – han stanset – snudde styrehuset rett vei og sa: “Du mĂ„ ta det litt med ro”
.
Ta det litt med ro???
“Du kjþrte nesten over meg!!”
SĂ„g du meg ikke i speilet???
Nei han hadde rett og slett kjĂžrt over meg om jeg ikke hadde tutet.
HVEM ER DETTE SITT ANSVAR`???
Det er jo selvfĂžlgelig HAN SOM RYGGER sitt ansvar.
Men, det blei meg som bad om unnskyldning gitt.
Tok det litt humoristisk og han smilte til slutt og sa at bilistene tar aldri hensyn men det gjekk bra denne gangen.
FÞlte at han la skylden pÄ meg selv om han innerst inne VISSTE at her kunne det blitt forsikringssak mot ham om han hadde kjÞrt centimeteren lenger.
Hjem kom jeg meg – men litt som et skjelvende aspelauv.
De er sÄ store disse maskinene langs veiene.

 

Jeg er ogsÄ glad i Ä skrive.
Skriver mine dikt – tankespinn.
Min terapeut er tastaturet og pennen.
Jeg legger ned mye av meg selv i tanker som blir til ord.

 

 

 

#bloggtoppen #2plass #3plass #55plass #bloggerepÄtopplista #bloggere #bloggeremidtpÄ #blogg #nestenpÄtoppenogmidtpÄ

6 kommentarer
    1. Ja, man legger ned mye i ord og tanker. Fint Ä bruke bloggen som en slags dagbok. FÞler virkelig med deg i den kjÞreturen som nesten gikk galt. Skrev til deg i det andre innlegget om det. Man kan jo miste lysten til Ä kjÞre bil av sÄnt. Lurer pÄ hva den mannen tenkte da han la seg pÄ den kvelden? Klem fra meg.

      1. Ja jeg har kjĂžrt forbi ham to ganger i dag….. og stĂ„tt og ventet flere meter unna for Ă„ fĂ„ klar bane til Ă„ kjĂžre…. Han ser seg virkelig ikke bak rett og slett….. og det er skummelt. Heldigvis gjekk det bra! klem

    2. Blogg er sunt for oss som bruker den pĂ„ “riktig” mĂ„te tror jeg 😀 Jeg er glad jeg har min :-)FĂ„ ned ordene som trengs Ă„ komme pĂ„ plass 🙂 God klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg