rett fra hagen…

 

PLOMMESYLTE 

 

 

Plommer høstet fra eget tre i hagen 😀

Og nå modnes det plommer hver dag – og det er så masse plommer!

 

LAGE SYLTE:

 

Tar ut alle steiner!

Jeg er ikke sikker pĂĽ hvor mange kilo som er etter steinen er fjernet, men jeg heller i 3 dl vann og lar det koke 5-10 minutter.

 

SĂĽ tilsetter jeg to poser JAM for koking.

 

Og 1 kg sukker

 

Et siste oppkok og deretter fordelt i 10 beger for frysing 🙂

 

 

Jeg har ikke laget plommesylte før – men jeg vet noen som liker det – og da tenkte jeg at jeg kan bruke plommene til litt sylting også 🙂
Og gi bort!

 

Jeg hĂĽper det faller i smak.
Søtt, godt og hjemmelaget!

 

 

 

#plommesylte #høsteplommer #plommerfraegenhage #jamtilsylte #plomme #søttgodtoghjemmelaget #hjemmelagetplommesylte

4 kommentarer
    1. deilig ,jeg tar ut stein etter att sylta er ferdig kokt :=) veldig greit ü ha litt ü gi bort ja .Jeg ser att du ogsü har veldige mengder pü treet ditt ,i gür besøkte vi ett vennepar som driver med plommer for salg,hun lo godt nür hun süg bilde av mine plommetre,og hun prøver virkelig ü lÌre oss viktigheten i ü tynne ut nür plommene er pü størrelse med en plommestein :=) vi skal bli flinkere neste ür

      1. hahaha ja det er dette med ĂĽ tynne ut… Jeg synes det er greit ĂĽ ta ut steinen FØR jeg sylter. Men de jeg har frosset, og lager dessert av, der mĂĽ jeg fiske opp stenene i etterkant 🙂 Mange stener blir det til tider 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg