sĂĄ er det jul igjen…….

 

 

 

TANKESPINN

 

Og ikkje alle gleder seg til at jula er like rundt hjørnet.
Men ein ting kan eg seie deg; eg gler meg til jul!

 

Eg synes ikkje jula er trist sjølv om eg ikkje har alt.
Og kva meinast med alt?
Eg har vaksne barn, ingen mann, men har hus og heim.
Har eg ikkje alt dĂĄ?
Og familie har eg rundt meg.
Jau eigentleg har eg alt.
Eg er velsigna med god nok helse gjennom kvardagen og ĂĄret.

Og som eg brukar seie, om ein er ung eller gamal, sĂĄ er der faktisk ingen garanti for at du er pĂĄ jorda i neste sekund, minutt eller dag.
Ingen av oss har den garantien.

SĂĄ for meg er det takknemligheit for dagen,
like mykje som alt eg har rundt meg.

 

Og eg gleder meg til jul.
Den varme tida – for meg – den raude og lune tida – med fyr i peisen og brente lys og mørket rundt.
Eg synes ikkje mørketida er fæl.
Eg kosar meg.

Eg føler at vi ikkje har tid til  å kaste vekk tida på å ergre oss over mørketid, lange dagar…………… vi har dei så lenge vi har dei – og etter det har vi dei ikkje lenger, om dei er lange eller korte.
Tida vår………….. som ingen veit noko om.

 

Og denne ventetida fram mot jul.
Ta det med ro, ikkje stresse, kjøpe julegaver, pakke inn sjølv, berre kose meg.
Bakar ikkje dei sju slaga lenger……….
Eg vaskar hus ĂĄret rundt og har ingen nedvask inn i jula!

Pengane strekker til denne gangen ogsĂĄ.
Ja, for eg er ingen millioner!
Men eg er rik pĂĄ familie og venner skal du vite.
Og det er viktig.
Veldig viktig!

 

Så kjenner eg pinnekjøtlukta i eit stakke sekund.
Minner.
Barnegleda – tradisjonane – fløyelskjole og sølvsko.
Og mens eg skriver dette kjem bølga som kasta på.

Pappa.
Min gode pappa som eg saknar.

Den rolige karen, den flotte mannen, og den gode pappaen eg var heldig ĂĄ ha.
Han hadde kontroll på pinnekjøtet i trykk-kokaren. Dressbukse og kvit skjorte.
Han skulle ha utelysa på sin måte – ordentlig – ikkje noko tull.
Minna.
SĂĄ herlige minner, og kor heldige eg har vore.

 

Og eg gruar meg ikkje til jul sjølv om han ikkje er der lenger.
Minna sit spikra.
Men eg forstĂĄr at mange gruar seg til jul.
Ikkje likar jula lenger.

Synes den berre er trist.

 

  Eg trur vi må ha forståelse for det, og ikkje trykkje gleda ned i halsen på alle, fordi vi sjølve likar den så godt.

 

For vi veit ikkje korleis andre har det eller har hatt det i sin oppvekst og vaksne liv.
Vi skal være forsiktige å kritisere – ingen har rett til å sjå ned på nokon, himle med augene over nokon, eller døme nokon, for deira valg, sjølv inn i jula.

 

Eg er veldig glad i jula og julegaver.
Og for ikkje å gløyme alle dei flotte julesangane.
Ah dei herlege gode gamle og dei nyare vakre.

Gi og fĂĄ er like morosamt.
Men det trenger ikkje alltid være gave som er viktig.
Sjølv om eg er veldig glad i gaver, må eg innrøme.
Eg tenkjer at den gode tanken er viktig.
Akseptere folkets forskjeller og julefeiringer.

Ja, for det er mange som IKKJE feirar jul
Det er mange som vil være aleine å feire jul.
OgsĂĄ tenkjer du; stakkars.
Aleine…… har du ingen du da`?
Men kan det ikkje være opp til kvar enkelt det – å velge det ein vil.
For vi veit vel ikkje sĂĄ mykje om kvifor nokon velger det ein gjer.
Men sjølvsagt skal ein bry seg.
Kanskje om ein spør, istaden for å lage seg sine eigne meiningar?

 

Akkurat julafta er eg glad i å være mange.
Mest mogleg av familia samla – gjere noko i lag.
Og når også mine gutar forsvinner ut i verda og finner sine juletradisjonar – då må eg akseptere det.
Eg er heldig ĂĄ ha eine guten heime pĂĄ julafta.
Pluss at vi blir mange samla bĂĄde eine og andre dagen. Eg er velsigna synes eg.

Jula.
Den mest spesielle tida i året – for meg.

 

Eg veit det har vore trasige jule – då eg var lita.
Pappa vart sjuk.
Og familia rundt hjalp oss då mamma måtte være på sjukehuset.
Eg feira jul hos mine faddere eit ĂĄr.
Eg var så pass lita at det på ein måte gjekk greit. Vi er fire sysken – og alle var med kvar sine i jula.
Huskar berre brøkdelar frå den tida, då eg ikkje forstod så mykje av det.

Jula.
Den glitrande tida med alt julegodtet – gavene – kakene – og alt det søte vi fekk ete.
Og gangen rundt juletreet.

 

I dag er det ikkje det same.
VI eter søtt året rundt og ikkje så mykje er meir spanande enn anna.
Og det er no slik med julegåvene også – vi kan eigentleg kjøpe alt det vi vil sjølve, så kva skal ein gi kvarandre då?

 

Kan jula bli anna enn stress og jag, julemiddag og gaver nokon gong?
Kvifor feirar vi jula?
Har vi gløymt kvifor?
I vĂĄrt moderne samfunn passar ikkje tusen ĂĄr gamle historiar inn lenger?
Kvar er vi pĂĄ veg?

 

Eg er uansett glad i ĂĄ pakke opp gaver.
Og mi jul er fyrst og fremst familie.
Gjere eit sprell pĂĄjulafta, kanskje.

 

Og så må eg innrøme at også eg har gløymt litt kvifor vi feirar jul, sjølv om julesangane fortel om det.

 

I dagens samfunn er det fokus på handelsstanden og tilbod – priskrig.
Julekonsertar det svir i lommeboka for familier – om meir enn to skal.

 

Men det er no koseleg med julekonsertar – kjendisar som kjem og syng jula for deg – julefilmar……..
Og noko skal ein unne seg…………..

Ja du glade jul…………….

Det er ikkje lenge igjen til dagen er her – så får eg håpe vi står den av og ikkje hverken et oss over evne så vi blir sjuke – eller handlar over evne så vi er blakke i romjula………… det er nåkre dagar ut i januar før neste lønn!

 

STÅ DEG VEL – JULA KJEM UANSETT – DEN KAN IKKJE STOPPAST!

#tankespinn #jula #kviforfeirarvijul #harvigløymtkviforviferiarjul #ventetida #tradisjonar #kvarervipåveg #julemas #jul

10 kommentarer
    1. et vakkert innlegg ,ja sånn er det jula er så mangt.I fjor døde min pappa i julen det ble en trist jul ,men livet går videre .Her skjer det fint lite om dagen jeg strikker ,gavestyret er jeg ferdige med og vi har lært oss å koke sånn omtrentlig med middag så vi ikke får noe særlig med rester og vi er passe mette :=) men jeg savner kaffebordet med julekaker i adventstiden,når jeg ikke greier det selv blir det ikke :=) heldigvis får jeg begynne å belaste foten lillejulaften,så blir det litt bedre på julekvelden,men her i heimen blir det meg og min mann og litt utpå kvelden kommer nok svigermor tuslande ned,men hun har selv ønsket å spise julemiddagen alene oppe med seg selv etter att hun ble helt alene ,og det har blitt repektert :=) ha en fin dag da ,blir mer strikking her i dag :=)

      1. Ja slik blir det etter hvert – man vil gjøre sine egne ting og velge NĂ…R man skal møtes <3 god bedringsklem til deg Connie!

    2. Her er gavene i hus, men ikke pakka inn enda. Ute plasker det ned, og julestemninga er helt fraværende til tross for nisser og pynt, og til og med julesanger pĂĄ radioen. Jeg som aldri hører pĂĄ musikk. Men hva gjør en ikke for ĂĄ finne julestemninga? Ikke det at det hjelper … sĂĄ jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for ĂĄ komme i rett modus jeg. Faktisk litt trist ĂĄ ha det pĂĄ denne mĂĄten. For jeg vil jo sĂĄ gjerne. Snø hadde hjulpet, men den rĂĄr jeg dessverre ikke over selv. Fin mandag til deg.

      1. 🙂 Nei julestemninga må liksom komme snikende den 🙂 Håper den dukker opp hos deg før jula ringes inn!! klem

    3. Mange fine refleksjoner her ♥
      I år er første gang på mange år at jeg gleder meg til jul. Jeg gledet meg litt i fjor også, men er mye mer avslappet i år. Det er nok fordi tungsinnet jeg har slitt med i mange år er borte. Jeg har selv vært en som har ønsket å feire julen alene. Men det ønsket har aldri gått i oppfyllelse. Det hadde sikkert vært tungt, men ingen aner hvor slitsomt julaften er for en sliten ME-kropp. I fjor var vi mange på julaften. 13 stykk. Alt for mange for meg. Men det gikk greit. Jeg brukte romjulen til å hente meg inn igjen. Og det jeg liker best med romjulen er familieselskapene, som jeg måtte hoppe over, fordi jeg ikke var frisk nok etter julaften, så det var litt leit. I år gleder jeg meg. Vi blir bare 7 🙂 Etter planen 🙂 Det blir nok koselig. Og alle er klar over min begrensning 🙂 Jo, i år gleder jeg meg til jul. Og jeg gleder meg over førjulstiden. 0 stress. Helt perfekt ♥
      Så fint å lese dine tanker ♥ Klem ♥

    4. Nydelig beskrevet, egentlig akkurat som jeg mange ganger føler det. Jeg gleder meg virkelig til advent, jul og romjul, juleevangeliet, overraskelser som ikke koster stort, minner om mine som ikke er med mer annet enn i tankene, og ja det er savn ogsĂĄ. Jul er kjærlighet for meg, og vemod. Men det er godt ĂĄ kjenne pĂĄ alt og tenne lys, koke kakao og se en julefilm. Jeg liker hvert ĂĄr ĂĄ ha en kveld bare for meg selv og feire en sĂĄnn “Have yourselv a merry litle Christmas….” Ingen jul er like og noen ĂĄr er ganske triste, mens andre er morsomme. Tror det bør være sĂĄnn jeg, for vi fĂĄr ta vare pĂĄ den dagen vi har, uansett hvordan den blir. Klemsiklem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg