tankespinn – har du hørt?

 

 

 

Man gjør ting, sier ting, og lar ting skje,

pĂĽ grunn av forventningene rundt det.

Fordi noen vet, noen har sett og ryktet går………..

Det at noen vet og noen har sett…….

hvorfor kan de ikke bare holde det for seg selv?

Hvorfor MÅ de fortelle det til både den ene og den andre?

HVORFOR?

For den det gjelder – ja det er ikke sikkert at DEN ønsker publisitet om noe.

Vil vel si det selv?

Er ikke det noe?

Å si det selv?

Skulle vel tro det……………

Uansett hvor alvorlig det er –

hvor gledelig det er –

eller hva søren……….

sĂĽ vil man kanskje si noe selv?

Sensasjon…….

Forventninger – spekulasjoner.

Man antar.

Og det er så farlig å “anta” – eller “tror det var”  ………….

Vi har vel noe å lære alle og en hver…..

For nyheter pü godt og vondt er sü herlig ü vÌre FØRST UTE MED!

 

“har du hørt??”  “har du ikke hørt det?”  “det er helt sant”

 

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
06.10.19

 

 

#minedikt #harduhørtdet #tankespinn #sensasjon #etdiktomdagen #blogg #deterheltsant

10 kommentarer
    1. Fint bilde. Og orda dine, diktet – sensasjonsdriven i mennesket er nok sterkt. Om ĂĽ vĂŚre den første….
      Ønsker deg en fin søndag.

    2. Tenk om vi kunne lÌrt oss dette en gang for alltid, ü ikke snakke om ting man bare har hørt. Det er sü viktig!
      Takk for påminnelsen, og et sterkt innlegg. Klem 🙂 <3

    3. Ja det er helt enormt hva som snakkes om og mĂĽten det gjøres pĂĽ. Jeg har opplevd folk som jeg har jobbet sammen med, som ikke bor i samme kommune en gang, men som kom pĂĽ mandag og fortalte meg alt som har skjedd i nabolaget mitt i helga. Og jeg ante ikke en dritt…. Forferdelig skummelt. Jeg er heldig som har noen ører/interesse som ikke funker pĂĽ sĂĽnt. Det hender madammen forteller meg noe,, og jeg bare mĂĽ si at det hørte jeg visst noe om for lenge siden….

    4. Sladder er no dritt uansett! Jeg har sĂĽ lite sans for sĂĽnn sladring og hvisking….. takk for at du skriver om disse viktige ting! Man skal la folk fortelle selv, vise fram selv! Gode klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg