tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

Vi lever i tþffe tider

Iallefall de unge
?
Jeg husker da jeg flyttet til Oslo, og jenter jeg blei kjent med, kom i lange pelskÄper plutselig..
Jeg jobbet pÄ medisinsk avdeling, UllevÄl sykehus, og bodde pÄ hybel der.
Assisten/vask pÄ avdelingen.
SĂ„ kommer disse jentene flagrende i sine pelser og sier at alle kan gjĂžre det..
GjĂžre det de gjĂžr, og de tjener godt ogsÄ  fine restauranger osv..
Som naiv 18 Äring kunne my skjedd i Äret 1986, men lang pels blei det ikke pÄ meg.

SÄ ser man pÄ nyhetene i dag, at det samme foregÄr ennÄ.
Ja, det har vel aldri stoppet?
Unge jenter og sikkert nok ogsÄ gutter

Har sex, middag, selskapelig tilnérming med ukjente menn med penger

Fattige studenter?
Og jeg blir litt trist

Hva gjĂžr dette med de som setter seg i en slik situasjon?
Kroppen og sinnet
.

 

 

 

Plass nr. 50 =  PSYKOPATI OG KJÆRLIGHET

 

Man mÄ ha troen pÄ seg selv fÞrst og fremst.
Troen pĂ„ seg selv som menneske – og ha troen pĂ„ de rundt seg.
Man kan ellers tro pÄ det man vil.
Jeg har en slags Gud`s tro.
Tror pÄ tilgivelse for mine synder, for det nakne mennesket jeg er, gjÞr jeg gale ting gang pÄ gang, og trenger av og til tilgivelse.
Da snakker jeg med naturen – det mektige i naturen –  og av og til er jeg faktisk i kirken pĂ„ en kveldsmesse og tar nattverd.
Nattverd betyr jo Ă„ starte med blanke ark.
Det gir meg litt mening til tider.
Jeg er jo dĂžpt og nattverd er en del av det hele.
Tankens kraft

Jeg er oppvokst i den kristne tro sÄ langt det har latt seg gjÞre.
HVA jeg er i dag – det er jeg ikke sikker pĂ„.
Jeg tror pÄ noe
 men det er vanskelig.
Jeg tror pÄ en helhet, kjÊrlighet, noe stort der ute, pÄ hÄpet og livet.
Ikke alt kan fikses, men mye, pga tro.
Tro pÄ det du vil, det er det viktigste.

 

Tro – hĂ„p – kjĂŠrlighet

 

 

 

#bloggeretopphundre #trohÄpkjÊrlighet #topplisten #plassnummer50 #blogg #blogglistentopphundre #blogglisten #tankespinninnidagen

10 kommentarer
    1. Ja det er fort Ă„ rote seg opp i trĂžbbel nĂ„r en er ung! Det hĂžrtes ihvertfall ikke bra ut med dating av eldre rike menn đŸ€źđŸ€‘ …
      Ăžnsker deg en god dag videreâ€ïžđŸ˜˜

    2. Tro, hĂ„p og kjĂŠrlighet ♄
      Jeg tror det er viktig for folk Ă„ ha noe Ă„ tro pĂ„, sĂ„ lenge det er av det gode, og ikke blir fanatisk 🙂
      Det er leit det som du nevner til Ă„ begynne med her, sugardating. Jeg har heller aldri eid en pels, eller andre eksklusive ting. Jeg har nok hatt andre verdier i mine unge Ă„r ja 🙂
      Ønsker deg en nydelig vinterdag i dette nye Ă„ret ♄ Klem

      1. Jeg er jo pelsmotstander…… men fikk pels fĂžrste jula av min eks… da vi var unge og fĂžr barna blei fĂždt. Den pelsen stod i en utebod og blei Ăždelagt av sommervarmen i oslo 😀 hehehe

    3. Bra vi har hatt fornuften hele veien, selv om det gjorde oss fattige. Heller fattig og ha det godt med seg selv, enn pels og dĂ„rlig psyke. For det er jeg SIKKER pĂ„ de fikk… Ha en fin dag Mette <3

    4. Hmmmm – ja, det der er en spes mĂ„te Ă„ tjene penger pĂ„….. fĂ„r hĂ„pe de lander orntlig igjen etter endt karriere…. ! Alltid viktig Ă„ ha troa pĂ„ seg selv! jeg har ogsĂ„ en gudstro – og stĂ„r fast pĂ„ den! Men jeg er ikke en stor kirkegjenger. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg