tankespinn inn i dagen..

 

God morgen Norge!

 

I dag blei det mye tanker på en gang 🙂
Positive tanker!
Tanker rundt ordet “forventning”
For det var det ordet som poppet opp i bloggeren NATHELESS sin kalender i dag.
Om du klikker HER kommer du inn til luke nr 1 i denne koselige adventskalenderen.

Forventninger ..
Åh som jeg gledet meg og hadde forventninger til jul da jeg var liten.
Spenningen med adventskalender, tisking og hvisking om julegaver…
Tankene rundt julegaveønsker – fikk jeg det jeg ønsket meg – og hemmeligheten rundt de gavene JEG fikk penger til å kjøpe..
Duften i huset
Julebakst og gode frukter og farger
Forventninger til all maten – julemiddagen og desserter – åpne julegavene – atmosfæren – juleselskap og julefester.
Dagen før dagen med hemmelighetskremmeri – og den store dagen da alt var pyntet
Juletreet med de vakre julepyntene
Forventninger i haugevis

Er det slik i dag?
I dag er det jeg som skal innfri andres og egne forventninger
Jeg er glad i desember og jula og har forventninger til at det blir en god tid
Men det er ikke det samme
Barna er voksne og skaper egen jul
Men juletiden ligger der med gode forventninger uansett
Bake litt – kjøpe julegaver – pynte – høre julemusikk og bare nyte
Kanskje møte familie..
Ikke stresse…
Tenne lys og fyre i peisen og tenke på at det er siste måneden i dette året – duften av julegløgg..
Sü kommer det et nytt ür om ikke sü lenge, men foreløpig er det julemüned, det er desember.

 

 

Plass nr. 50 =  BESØKPOLEN

Plass nr. 71 =  NESFOTBALLEN

Plass nr. 97 =  WENCHE LARSEN

 

GOD FØRSTE DESEMBER

 

 

#1desember #tankespinninnidagen #bloggeretopphundre #topphundrebloggere #blogglistentopphundre #desember #forventning #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97

12 kommentarer
    1. Ja jeg husker også selv de forventningene. Jeg elsker de forventningene enda, men nå mest på andres vegne. JUL er en gledens tid 😊
      Ha en fin dag Mette 💖

    2. Det kan jo bli mye stress hvis de som er rundt oss forventer mye fra oss som vi ikke kan innfri. Men ellers, er det mye godt vi kan forvente i juletiden:)

    3. Jeg har også mange og fine minner fra jula fra barndommen. Har ikke helt de samme forventningene nå lenger, men det blir uansett mye kos og hygge med fine folk. 🙂 God 1. desember til deg! 😊

    4. God første desember, Mette! Ja, jeg husker alle forventninger og all spenningen fra jeg var barn….. og mine egne barns forventninger seinere! NĂĽ er jo de ogsĂĽ voksne, men vi har vĂĽre sĂŚregne tradisjoner som de aldri vil slutte med – det er kos! Ellers prøver jeg ĂĽ ta det mest mulig med ro i desember. Jeg skal handle noen flere julegaver – bake litt (for første ĂĽr pĂĽ lenge) – og nyyyyte! Klemmer <3

      1. 😀 Desember prøver jeg ĂĽ ha minst mulig stress. Den gode mĂĽnen 😀 Snart ferdig med julegavene – og det føles veldig greit. Har kjøpt noen hver uke nĂĽ og det ser ut som jeg blir ferdig lenge før julafta 😀 I dag skal Leia pĂĽ kennel og i morga flyr vi til Oslo 🙂 Jeg har ikke vĂŚrt der pĂĽ hele TO ĂĽr! Jeg skulle pĂĽ vĂĽren 2020 men da kom korona…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg