Tankespinn inn i dagen…med flax og awards!

 

God morgen Norge!

 

Mandag er her igjen, Norge vant HåndballVM og det er FIRE dager igjen til julafta.

Jeg fikk ikke med meg semifinalen, men jeg har for første gang ikke fått med meg mye av årets håndballVM…men så bra at de har kjempet seg frem og står som vinnere til slutt 🙂

 

Jeg har også vunnet!
Bloggeren Bunnytrash har extrasjanser i sin adventskalender, og der var jeg heldig å være den som blei extra trekt ut 😀
Du store all verden!
Tenk om det er ett million-lodd som er på vei ut mot havet 😀

 

Så kan man filosofere litt… for det er jeg; filosofisk 🙂
Og det har jeg fått pris for!
Selveste Gryxen awards og ÅRETS HVERDAGSFILOSOF = meg!

WOW så fine omtaler jeg har fått.
Jeg er takknemlig rett og slett jeg 😀
Virkelig!

Tusen takk til Bunnytrash og Gryende for deres innlegg om meg <3

 

Uansett er det mandag, ny uke og nye muligheter.
Det er altså bare FIRE dager til julafta, og jeg er nesten ferdig…
Jeg har igjen noen “flytende” gaver… ja det betyr at; skal jeg kjøpe eller skal jeg ikke kjøpe.. Det blir vel til at jeg kjøper… men er ikke helt sikker… Jeg skal iallefall kjøpe EN gave til, det er sikkert.

Juletreet har ikke kommet i hus.
Jeg vegrer meg for plasttre…
Jeg sverger til ordentlig tre, men er allergisk, og treet i fjor måtte ut 2. juledag.
Så jeg er fullt klar over valgets… men vet ikke… trenger jeg det treet?
Gutta boys feirer andre steder.
Det er ikke mitt hjem som er i fokus lenger – og jeg selv kommer mest sannsynlig ikke til å være i eget hus så mye.
Tenke tenke…
Kanskje finner jeg en liten busk av et slag og får lys og pynt i 😀

 

 

DAGENS BLOGGERE:

Plass nr. 50 = KEB

 

Plass nr. 71 = JULIECV

 

Plass nr. 97 = SUSANSHVERDAGSGLEDER

 

 

Foreløpig er det mørkt og null snø ute
Men YR og TV2 melder om kjøligere periode igjen, og det ser da jammen ut til at det blir en hvit jul!
Det er lekkert det, med hvit jul.
Synes du det skal være snø i jula?
Eller spiller det ingen rolle…

Og i morgen er det solverv!
Sola snur!
Og om det skulle bli opplett så tar jeg turen til Mulevika og brenner bål!
Tenk det da – jula er her og sola snur og forhåpentligvis er dagene gode 🙂

 

 

Det er dette med å ta èn dag av gangen.

Fikk telefon fra yngste som bor i Oslo,  som måtte dra hjem fra jobb i går… nærkontakt til noen som hadde testet positivt på korona…
Og jeg krysser fingre for at han ikke er smitta <3
Og har han smitten så har han vaksinene innabords og slipper bli alvorlig syk!

 

STÅ DEG VEL

#tankespinninnidagen #stådegvel #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97 #blogg #topphundrebloggere

8 kommentarer
    1. Veldig koselig å bli tilgodesett i Flax trekningen til Bunnytrash. Det ble jeg også, og det varmet. Jeg vant ikke på loddet, men krysser fingrene for at du gjør det ♥
      Juletreet her i huset er plast. Etter jeg gikk over til plast, har julene mine blitt utrolig mye bedre. Treet er vakkert, og ser naturlig ut. Det mangler bare duften. Men det er jo så mange dufter i julen, så det er ikke et savn at juletreduften mangler. Det viktigste er at jeg og mine har det behagelig ♥ Med kattunge i huset, pluss en nyvoksen katt, så tror jeg at jeg dropper juletreet denne julen. Ikke har jeg energi til å styre med det heller 🙂
      For min del må det ikke være snø til jul, men ingen tvil om at det lysner landskapet og dagene betraktelig med snø.
      Veldig leit for sønnen din som sitter i karantene nå. Håper han kommer seg ut av den til jul, og at han ikke har blitt smittet. Masse lykke til ♥
      Ha en herlig siste mandag før jul ♥ Klemmer ♥

      1. Tusen takk Eva 🙂
        Ja jeg så at du vant flax også 😀 Artig!
        Vi får se ang juletre… og krysser fingre for at yngste IKKE er smittet… for da kan jo samboeren også være smittet… de kan jo være sammen i jula da… men de har jo planer som vi alle… men er det slik så må man ta dagene som de kommer 🙂

        God mandag til deg <3 klem

    2. Heia. Akkurat det samme lurer vi på. Skal vi dra et tre i hus og kaste det ut igjen etter en uke. Det blir enten bare oss to julaften eller så blir vi på ei hytte. Og er ikke helt med på kunstig heller, hmmmm. Gratulerer med Flax og awards. Hyggelig det 🙂 God jul til deg. Gubben kommer utover til deg igjen nå etter nyttår 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg