tankespinn inn i dagen….

 

God morgen Norge!

 

Så er det nye året sparket i gang
Det er mandag og hverdagen er satt
Gjøremålene står i kø?
Jeg skal i allefall til veterinæren med Leia for hun skal ha årets hunde-vaksine

Så leser jeg gjennom litt blogger og kommer innom dette med miljø… kjøre El-bil og kjøpe brukte klær osv…
Joda, det står en El-bil i garasja… ikke min… men kjører den til tider
Men kjøpe brukte klær, det er jeg ikke god på…
Vet ikke helt hva det er – men vil helst bruke de jeg har – og deretter kjøpe meg NYE
Og heller kjøpe sjeldnere… For jeg HAR mye klær å slite på – og de blir liksom ikke slitt heller
Ting skjer bare om jeg krymper eller ødelegger de i vaskemaskina…. for det skjer tidvis
Og hvorfor det skjer…. ikke vet jeg…

Jeg sender klær i poser, putter de i f.eks. Fretex-dunker eller andre innsamlingsdunker,som står rundt omkring
Leverer ting og tang til bruktbutikker – fordi jeg/vi ikke trenger det mer – og noen andre kan få brukt for det…. så det er bra

Sorterer søppel som best det lar seg gjøre…

Så jeg prøver, og tenker på miljøet, så godt JEG kan – selv om det glipper innimellom

Nytt år og nye muligheter – og jeg føler jeg sitter med en hundreårs-kropp
Hva betyr egentlig det`?
Hundreårskropp?
Men at jeg føler den synger på siste verset, det er helt sikkert
Reparasjonsalderen!
Heldige de som ikke har en slik kropp
Men jeg kommer dit jeg også.. at jeg IKKE har en slik kropp… tror jeg…
Det gjelder å tenke positivt
Selv om det er ganske nedtur til tider…

Jepsipepsi – mye tanker inn i det nye året – og det gjelder å holde hodet høyt og være i fokus
Jeg her ikke hørt nyheter ennå… men de kommer om litt
Det er så godt med denne stillheten tidlig morgen
Ute er det meldt ennå en fantastisk dag –  med minusgrader – så det blir nok fint

Smilet må gå oppover for at man skal føle seg glad

 

 

DAGENS BLOGGER

Plass nr. 35 = Lenalykke
Plass nr. 57 = Kokkengeir
Plass nr. 85 = Lassel

 

 

Det er ingen “blå-mandag” men det er snart et vakkert blått lys ute… og kanskje er det litt blåmandag for noen… rett på jobb etter all feiring fra jul til nyttår…

 

 

Ta vare på dagen og stå deg vel – den kommer ikke tilbake

 

14 kommentarer
    1. Vi får lage mandagen lyseblå i det minste👍Hundreårskropp eller ikke… Kanskje det betyr at den kommer til å holde i hundre år!?! 😉Lag deg en fin dag!

    2. Gode tanker du har:)
      Jeg liker ikke heller å kjøpe brukte klær, men av og til fra mine døtre:) likte å kjøpe klær på tilbud ig dom deg, gi bort brukte klær:)
      Mål for meg er fortsatt å fine gleder i hverdagen og ta vare på helsa:)
      Ha en fin dag:)

    3. Takk for deling av tanker og fine bilder. Jeg liker også å kjøpe nytt, men kjøper sjelden klær. Har skapet fullt av klær som jeg kan bruke i perioder jeg krymper, men også en del jeg kan bruke når jeg er rund og god 😀

    4. Jeg er nok litt som deg, og liker helst å kjøpe nye klær å bruke de til de er slitt. I blant havner nok en god del hos Fretex eller Kirkens Bymisjon også 😉 Det blir et dyrlegebesøk her også om ikke lenge, Vinja skal inn for å sjekke stoffskifte og nyreverdier igjen. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    5. jeg tenker litt som du ,jeg liker å gå i mine klær kan heller kjøpe litt mindre og da med bedre kvalitet ,for i Volda er det dårlig med brukte dameklær iallefall om en vil ha noe som både passer og kler en :=) for oss er det maten vi kan spare mest på og siden vi begge ti gjerne vil ned en 3-4 kilo så er det bare å kjøpe litt mindre av det gode ,må bli flinkere på salater fremfor brødskiver med masse godt oppå )

    6. Synes du er flink jeg…gode tanker og gjør mye.
      Klær har man virkelig nok av ja…så man må kvitte seg med det og jeg liker å titte etter brukte klær.
      Men går rett i vaskemaskinen da.Og Helly Hansen støvlene jeg kjøpte på Fretex elsker jeg virkelig..

    7. Ingen blåmandag her heller, men heftig å jobbe 12 timer idag….. men – jeg kommer inn i det! Du er så positiv, Mette – det er fantastisk! Slitsomt å ha det sånn du har det, min venn! Vi gjør alle så godt vi kan for miljøet – jeg klarer heller ikke brukte klær noe særlig, men jeg er heller ingen storshopper! God klem <3

      1. Jeg er heller ingen storshopper – selv om jeg følte meg som en like før jula…. hehehe men men… måtte ha en ny kjole og slikt 😀 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg