tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

Tidlig morgen, og titter på gradestokken når jeg har våknet til litt
Må sperre opp øynene og blinke flere ganger
Hele 12 grader!
Hva?!
Er det 1,2 plussgrader det står?
Nix!
12 plussgrader!

Såpass ja… da har det snudd her
Kjenner jo våren i topplokket for å si det slik
Allergien har slått seg til litt
Tung og tett
Men det går sin gang og takk og lov for allergimedisin

Men du verden
Fra noen få plussgrader – og faktisk minusgrader forrige natt – og til “pang” 12 pluss – det er saker det
Og i går kom det 30 tuja i hagen
C spadde og herja på – og satte 30 tuja som skal bli til flott hekk etter hvert
Jepsipepsi!

 

Hører det er vind ute – og det må jo være fønvind nesten det da, med hele 12 pluss i vinden
På tide å ordne til med planter og slikt i vinterhagen snart da…
Litt tidlig ennå kanskje – da det kan være kaldt om natten
Men de skal vel tåle litt kulde disse plantene etter hvert
Det er en del fluer i jorda…. vil ha de ut der de skal stå og vekse og gro en hel liten sesong
Utålmodig si

 

DAGENS BLOGGER:

 

Plass nr. 80 = Noravinjor

Plass nr. 1 = Tomsmatprat

Plass nr. 30 = Frodith

 

 

Tilbakeblikk til samme dato åra før:

 

7. april 2016 – en flott tur til Skolma – i godt lag med Eva K

 

7. april 2017 – Leia vokser til 

 

7. april 2018 – Tussilago

 

7. april 2019 – blåsbortdagen

 

7. april 2020 – elsker

 

7. april 2021 – våren venter

 

7. april 2022 – audmjuk – mine dikt

 

7. april 2023 – påska er her

 

Så faller jeg i tanker og stort savn
I fjor på denne tiden hadde hunden Leia hatt drypp/slag x 2 som vistes tydelig rundt snuten mot øyet på venstre side
Men turvennen min var her da – denne dato i fjor

Sakte men sikkert blei hunden min redusert – og siste slaget kom etter en tur til Geiranger  i fjor – 9. juli – Gytrifossen

Så blei det stilt – 11. juli 2022

❤️🐕❤️

 

Siste våren –
og denne våren er uten hund
Det er rart
Jeg føler ofte jeg går tomhendt, når jeg går ut på tur, alene
Men det går seg til
Og jeg og vi har bestemt oss for at det ikke blir ny hund
Jeg har hatt 3 hunder i mitt liv – og det er nok

 

❤️

 

Så kom jeg på at jeg snart har TI års jubileum på bloggen
Mitt første innlegg var i slutten på mai 2015 😀
Fantastisk!

 

 

Stå deg vel inn i søndagen og forbi 🌼

 

6 kommentarer
    1. Trist å savne turvennen. Det gikk lang tid før jeg kom meg ut etter min var borte, men nå har jeg vent meg til aleneturer. Det er tre og et halvt år siden <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg