tankespinn inn i dagen

 

God morgen Norge!

Så var det sunnmøre sin tur…
Hvitt teppe i hagen når står opp i dag…
Det er slik med den saken
Ikke noe å gjøre med – april er lunefull på den måten

Sukk… trekke på skuldrene og trakte morgenkaffe
Det går i Friele, Evergood eller Ali
Litt smaksforskjell er det – men ikke så enormt stor
Kanskje Ali har den dypeste smaken?
Hvert navn – sin smak og jeg liker de alle tre
Og det finnes jo flere merker – men så holder man seg til de man har fått for “vane”
Jeg tror faktisk dette er Friele…. eller forresten… er det Ali…  samma det
Kaffe`n er god!

 

 

Tenne lys på en lørdag i en stille stue, med snø på utsiden av vinduene,
det er ikke å forakte
Det er en stund siden lysene her har blitt tent,
så da var det passende denne morgenen

 

 

En drøm så virkelig så virkelig, i nattens mulm og mørke
Tilbake 30 år i tid og det gjør vondt
Valg som hadde så stor konsekvens for fremtiden
Såre valg – og i natt kom en slik situasjon igjen
“jeg vet ikke hva jeg vil – er usikker” 
og jeg kjederøkte innså jeg…
Men valg – for 30 år siden – det var tøffe valg
Så skjer ting 30 år senere som gjør at det kommer opp igjen
Det ligger mellom barken og veden liksom, og det skal så lite til for å sprekke
Som en gjærdeig som det sier “puff” i til slutt  – og den kollapser
Følelsesregisteret kan nok være slik, som en gjærdeig… og gråten sitter langt ute på kanten

 

Det er godt å våkne til virkelighetens verden, selv hvor vond verden er for tiden
Her og nå er et godt sted – og fuglene kvitrer på utsiden
Takk Gud for det
Selv om det er snø ute
Det er det minste problemet vi mennesker har å bekymre oss over
Snøen smelter – det er helt sikkert
Den forsvinner ned i bakken og vi ser den ikke igjen

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 76 = Akbhandy

Plass nr. 97 = Lassel

Plass nr. 26 = Tenaaringspappa

 

 

Tilbakeblikk til samme dato åra før:

 

20. april 2016 – den gode praten venninner imellom – mine dikt

 

20. april 2017 – forandrer seg – torsdag og det regner ute

 

20. april 2018 – ubehagelig – jordskjelv

 

20. april 2019 – påskeaften

 

20. april 2020 – seks munner og mette – søndagsklubben i Goksøyra

 

20. april 2021 – bygge og bo – mangfold – mine dikt

 

20. april 2022 – torn i sida – mine dikt

 

20. april 2023 – vegen – mine dikt

 

Og forresten, vi har dag i dag, C og jeg
I førstningen feiret vi hver måned, så sklei det ut… vaner?
Men nå tar vi tak igjen?
I allefall er det merkedag i dag med 3 år og 3 mnd

❤️❤️❤️

 

Hurra for kjærligheten

 

 

Stå deg vel

12 kommentarer

Siste innlegg