tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

Det er snart helg…
Dagane flyr, korona eller ikke…
Er litt bekymret for hvilken vaksine jeg får i mai som 2. gangs vaksinasjon,…
Men men… jeg er nå 1. gangs vaksinert og over 50% virkning liksom…
Også tenker jeg at P-piller gir også bivirkninger som blodpropp….
Jeg husker jeg brukte noe som heter Marvelon for over 30 år siden….
Det var den fyfy p-pillen…
Så da var det å skifte til annen type…
All medisin har bivirkninger…

Jeg gjekk på en P-sprøyte som ga meg benskjørhet..… jepp…. gjorde det ja… flere hvirvler i ryggen…
Jeg var den prosenten som IKKE tålte den – og falt nesten i gulvet siste injeksjonen jeg fikk, og legen begynte nøste i alt mulig og oppdaget at P-sprøyten nok var årsaken til DEN diagnosen – som jeg fikk som 38 åring…Selv om jeg da også havnet i  overgangsalder – som også kan gi osteoponi/osteoporose
Juhuuu –
men der har jeg altså blitt bedre – takket være mye trening på helsestudio – for trening gir gode resultat for de med osteoporose.

I dag lever jeg bra med osteopeni – men den gangen – da gjekk jeg på medisiner HVER uke – denne ALENDRONAT-tabletten og tilskudd av CALCIGRAN FORTE:..

I dag bare trener jeg 😀

En ikke liten digresjon til korona……………..

 

 

 

 

Plass nr. 50  =  ELISE AMANDA

 

 

Plass nr. 71  =  METTE JOSTEINSDATTER

 

 

 

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

#lagdegenfindag #tankespinninnidagen #bloggernetopphundre #bloggeretopphundre #topplisten #blogglisten #bloggtoppen #blogglistentopphundre #plassnummer50  #plassnummer71 #bloggere

10 kommentarer
    1. ja all medisin kan gi bivirkninger ,men en blir redd siden noen dør ,men første dosen din den som er stanset ? du tålte jo den så det er vel stor kjangs for att du tåler andre dose også da om det er den du får ,men jeg håper den blir tatt ut av sortimange her i Norge da :=)

      1. Tusen takk, Solveig 🙂
        Det går fint !
        Kanskje får jeg en annen enn astra zeneka eller jeg får den.. som nr 2 vaksine…. ellers går dagene sin vante gang 😀

        klem

    2. Dette var det motivasjon i, ikke det at du har fått såpass reaksjoner etter medisin – men det du skriver om å trene. Skal legge det opp i min motivasjonsboks, klem <3

      1. 😀 Ja jeg trenet ganske mye et års tid med styrke…. og så dabbet jo det litt av men stabiliteten med aktivitet og trening har gjort underverker… Jeg gjekk på medisin for benskjørhet i 13 år….. Har ikke gått på den medisinen på flere år nå… og følger med bentetthetsmålingen annet hvert år og den ligger stabilt innenfor grensen 🙂 klem

    3. Ja, vi får lage oss en fin dag. Ikke lett med alt dette, bivirkninger og det hele. Håper du får en bedre vaksine som nummer to. Jeg står i kø for vaksine, men det går nok en god stund innen det er min tur. Klem til deg:)

      1. Ja det blir spennende å se hva jeg får… 🙂
        Håper det går raskere og raskere – slik at ALLE snart er vaksinert 🙂
        klem

    4. Mm….. mange bivirkninger som kan dukke opp i etterkant…… Marvelon brukte jeg også – ikke særlig bra…. blir spennende å se hva du får for en vaksine i neste runde da! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg