tankespinn inn i dagen… allergi eller…

 

God morgen Norge!

 

O jul med din glede…
Atsjo!

Er du allergisk inn i mot jul?
Reagerer på julestjerner, svibler og “you name it” som lukter godt og sterkt og er vakkert…
Pluss ekte juletre…

Valgets kvaler..
Ekte eller plast..

 

 

Og jeg skulle finne et lite plast helt til jeg kom hjem med en bitteliten gran i blomsterjord…
Hvor allergisk kan jeg bli mot den da??
Vi får se.. Om jeg skulle bli gående med tett nese og kløende øyne og hals i flere dager, så får jeg heller sette den ut for ytterdøren og la den pynte opp der.
Ja, for plutselig så blei det litt slik rart.
Trenger jeg dette treet?

 

Jeg elsker jul og det å pynte å gjøre det koselig rundt meg og mine.
Men hvor er mine nå?
De har funnet sine, og har begynt lage sin egen jul!
Og jeg.. jeg kommer til å være til og fra huset mitt – og trenger jeg da dette lysende treet?
Blei plutselig litt nedstemt et lite øyeblikk.
Ikke fordi mine har funnet sine – for det er slik det skal være!
Og det er lykke på jord 🙂
Men jeg mistet litt piffen med pyntingen.
Jeg fant et lekkert plasttre til 2500 kroner… og det tenker jeg at jeg kjøper neste år!!
For da er det jo en mulighet for at jeg feirer hele julen sammen med C ??!
Hvem vet 😀

 

 

Og ellers… når skal man teste seg for korona egentlig?
Jeg var og sa god jul i noen hjem i går – også blir det dette med at de egentlig ikke er MINE nærkontakter…
Og er jeg tett i nesen av alle julestjernene folk har i husene sine som jeg inhalerer?
Eller er det den bittelille grana jeg har dradd i hus?
Eller er det…
Jeg har noen tester liggende…
Kanskje skal jeg bare ta en test?
Ja, med tanke på moderen som IKKE tåler å få verken influensa eller korona for den saks skyld.

 

Tok testen jeg – og den var heldigvis negativ!

 

 

DAGENS BLOGGERE ER:

 

Plass nr. 50 =  JESSICAENERBERG

 

Plass nr. 71 =  DAMERFORFAEN

 

Plass nr. 97 =  FRODITH

 

 

Nå er det bare TO dager igjen til jul – og jeg har ikke baket de syv sortene – har ikke handlet huset fullt – men har så jeg klarer meg og har til kaffèn om det skulle stå om det 😀

 

Så da er det bare å ta imot jula!
Ennå en gang kan vi si GOD JUL, snart!
Det er jo dagen før dagen før dagen i dag 😀
Og, sola har gjort sitt og er på vei mot nye høyder 😀

 

 

LAG DEG EN FIN DAG!

 

 

#bloggtoppen #lagdegenfindag #tankespinninnidagen #plassnummer50 #plassnummer97 #plassnummer71 #bloggeretopphundre #topphundrebloggere #blogglistentopphundre #negativtest

10 kommentarer
    1. Huff, det allergiproblemet har jeg også. Løsningen hos meg ble kunstige julestjerner og plasttre. Og du, det plasttreet, kanskje det er en mulighet for at du kan få kjøpt det til halv pris etter jul? Det gjorde jeg med mitt plasttre, og jeg har ikke angret et sekund. Fikk jo ikke brukt det den julen da, men det har pyntet vakkert opp i mange juler etterpå ♥
      Her er heller ikke bakt 7 sorter. Det blir jul likevel ♥
      Ha en herlig dagen, før dagen, før Dagen ♥ Klemmer godt ♥

    2. Det er mye å tenke på om dagen! Sannsynligvis er jo det meste ikke korona, men det blir mye tenking og fundering nå! Jeg pynter her som jeg alltid har gjort – og i år har jeg jo tid til å være her og kose meg med det også! Her kommer det en god klem <3

    3. Det blir bra når du får inn uekte tre når du er allergisk, kjedelig å være snufs hvis man ikke må. Julen blir litt annerledes når barn har funnet sine, men som du sier så er det jo slik det skal være. Jeg også elsker julen og det å pynte til jul 💖

      1. Ikke sant 🙂 Og i dag skal jeg på julegrøt til C og hans familie. Nye tradisjoner er kanskje på vei inn 🙂 God lillejulaften til deg og dine 😀

    4. Her har det blitt mer og mer uekte både tre og julestjerne. Han jeg lever ned tetner for det meste, så det er også lite ekte levende lys nå, fungerer fint det også, og man blir vant til det. 😉
      Orket ikke ta fram juletre i Huset, så vi får glede oss til å se det andre igjen i romjula 😊
      Forstår godt følelsen du plutselig får når ting i livet endres. Jeg har slitt fælt i dag. Savner veldig å være med litt mer familie i jula. Vanskelig når ene parten ikke orker det. 😳☺ Jul blir det uansett, og jeg skal gå en tur og se til ungene oppe i hytta på formiddagen i morra ihvertfall 🙂 God lille julaften. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg