tankespinn inn i dagen…. BforB sier det som det er…

 

God morgen Norge!

Ă… si det som det er
Det er ikke alltid like enkelt
I redsle for ĂĄ sĂĄre noen, si de feile orda, ikke fĂĄ frem poenget
Sette i gang en krangel…. vil ikke det
Overskrifter som lyser imot – hoppe over – klarer ikke engasjere eller klarer ikke komme med kommentar..
Overse og skumme videre – velge hva du vil lese og engasjere deg i – ikke ta parti
OgsĂĄ helt ikke forstĂĄr at det gjelder akkurat de i eget felt
Og at ironien ikke er sĂĄ morsom som du har trodd alle synes
Ikke alltid

Bloggeren BforB har i dag et innlegg som går rett hjem hos meg – hun sier det jeg tenker og har tenkt
Og jeg ser hvordan det kan misforståes og at de jeg tror er de “beste venner”,
ikke akkurat er det.
Det er ikke alt en skal “tro”  alltid…
Ta deg til til å lese innlegget under her – om du vil <3
Det er bare sĂĄ godt skrevet og jeg signerer !

 

KRANGEL, DISKUSJON OG RESPEKT

Jeg er ikke av de som liker ĂĄ krangle, men ĂĄ diskutere der temperaturen ikke blir brennende, er greit.

Derimot respekt er jeg god pĂĄ.

Da jeg gikk i barneskolen kunne det hende to gjenger braka sammen i en heftig krangel.

Jeg har et minne fra en gang der det krangles, jeg stĂĄr midt i mellom de to gruppene med sola skinnende i ansiktet.

Begge leirer snakka vennlig til meg, for jeg var ikke med i uenigheten.

Jeg husker ikke hva krangelen gikk ut på, men jeg husker jeg syntes den var dum, noe en kunna løst uten krangel.

 

 

Det som var dumt med dette var at jeg ikke fikk øvd meg på en heftig krangel, tror det kan være en fin øvelse. Men jeg mistrives når det krangles.

SĂĄ altsĂĄ, jeg holdt meg utenfor.

Husker også noen jenter som ble erta på grunn av vekta si, og jeg gikk ut for å forsvare dem. De ble kaldt “stjernegriser”. Jeg spurte de som sa dette om de ikke visste at “stjernegriser” var slanke… Var kanskje ikke den beste å si, men jeg prøvde å forsvare.

Her pĂĄ bloggforumet ser jeg at det bygger seg opp til kamp, bloggere braker sammen inn i mellom.

Akkurat nå er det Bunny Trash og Kjerringtanker.

Jeg vurderte om jeg skulle la det passere, ikke fordi jeg er redd…ser en kommentar om kvalmende kyss og klem damer…

Sannsynlig hører jeg til den gruppen.

Vi mennesker er forskjellig sammenskrudd, noen liker en høy temperatur og andre liker en roligere atmosfære.

Alt dette er greit.

Likevel, uansett hva en liker bør en vise hverandre respekt.

Ikke henge hverandre ut.

En psykolog som kjører en podkast påstår at kjenner en godt nok et annet menneske vil en få sympati for det.

Jeg leser ganske mange av innlegga til Bunny Trash, kommenterer ikke alle og jeg er ikke enig i alt jeg oppfatter han sier.

Jeg skriver oppfatter!

Samtidig har jeg erfart at han er en fyr med et varmt hjerte og mange erfaringer jeg ikke har. Jeg kan blåse meg opp og uttale meg på bakgrunn av min forståelse av ord og mine egne erfaringer. Men det er så utrolig begrensende.

Jeg kan også lære av et menneske som har sitt liv og forstå mer-.

Han føler seg mobba av Kjerringtanker. Og der tenker jeg at den som eier følelsen må bli hørt på.

Det er ingen andre enn den som har skoa på som kan fortelle hvor de trykker.

Kjerringtanker leser jeg veldig sporadisk, hun bruker ironi…det er en form jeg ikke er så glad i for den er så lett å misforstå. Dette er grunnen til at lesing hos henne blir sporadisk.

Det er sagt at en ikke skal bruke sarkasme og ironi overfor barn, helst brukes direkte og til folk en kjenner. For det er sĂĄ lett ĂĄ bli misforstĂĄtt nĂĄr ikke man har uttrykket i ansiktet til den som er avsender.

Kjerringtanker har laget seg en måte å skrive på. Hun har klart det som kan virke var ønsket, å klatre opp på topplista.

Første gang jeg las noe av henne var mens de såkalte rosabloggerne var her, og jeg skjønte ikke hvorfor hun sammenlignet seg med unge mennesker som har en helt annen ståsted enn henne. Så der falt jeg av.

For meg må hun skrive slik hun vil, det gjør hun helt sikkert uansett hva jeg måtte si og mene.

Men når hun går så etter personer at de føler seg mobba, da har jeg ønska at hun tenkte gjennom det.

For jeg tror ikke hun ønsker å såre, men mer har blitt fanga av sin ide og tematikk. Tror hun også er et menneske som vil det beste for andre.

Og det er klart at det pisker opp til at flere klikker seg inn hos begge. Kanskje er det en målsetting…

Men jeg ber om respekt. Respekt for det folk føler, og ikke minst, akkurat nå.

Vi har mistet en kjær bloggkollega, Eva♥.

I respekt for det, senk garden, tenk to ganger – minst, før innlegg postes.

Det er sagt at en ikke skal si ting en angrer pĂĄ.

NĂĄr orda skrives virker de sterkere og de blir stĂĄende.

Vær uenig, men prøv å høre, lære og vis respekt for hverandre.

Jeg er ikke av de som liker ĂĄ krangle, men ĂĄ diskutere der temperaturen ikke blir brennende, er greit.

Derimot respekt er jeg god pĂĄ.

Da jeg gikk i barneskolen kunne det hende to gjenger braka sammen i en heftig krangel.

Jeg har et minne fra en gang der det krangles, jeg stĂĄr midt i mellom de to gruppene med sola skinnende i ansiktet.

Begge leirer snakka vennlig til meg, for jeg var ikke med i uenigheten.

Jeg husker ikke hva krangelen gikk ut på, men jeg husker jeg syntes den var dum, noe en kunna løst uten krangel.

 

 

Det som var dumt med dette var at jeg ikke fikk øvd meg på en heftig krangel, tror det kan være en fin øvelse. Men jeg mistrives når det krangles.

SĂĄ altsĂĄ, jeg holdt meg utenfor.

Husker også noen jenter som ble erta på grunn av vekta si, og jeg gikk ut for å forsvare dem. De ble kaldt “stjernegriser”. Jeg spurte de som sa dette om de ikke visste at “stjernegriser” var slanke… Var kanskje ikke den beste å si, men jeg prøvde å forsvare.

Her pĂĄ bloggforumet ser jeg at det bygger seg opp til kamp, bloggere braker sammen inn i mellom.

Akkurat nå er det Bunny Trash og Kjerringtanker.

Jeg vurderte om jeg skulle la det passere, ikke fordi jeg er redd…ser en kommentar om kvalmende kyss og klem damer…

Sannsynlig hører jeg til den gruppen.

Vi mennesker er forskjellig sammenskrudd, noen liker en høy temperatur og andre liker en roligere atmosfære.

Alt dette er greit.

Likevel, uansett hva en liker bør en vise hverandre respekt.

Ikke henge hverandre ut.

En psykolog som kjører en podkast påstår at kjenner en godt nok et annet menneske vil en få sympati for det.

Jeg leser ganske mange av innlegga til Bunny Trash, kommenterer ikke alle og jeg er ikke enig i alt jeg oppfatter han sier.

Jeg skriver oppfatter!

Samtidig har jeg erfart at han er en fyr med et varmt hjerte og mange erfaringer jeg ikke har. Jeg kan blåse meg opp og uttale meg på bakgrunn av min forståelse av ord og mine egne erfaringer. Men det er så utrolig begrensende.

Jeg kan også lære av et menneske som har sitt liv og forstå mer-.

Han føler seg mobba av Kjerringtanker. Og der tenker jeg at den som eier følelsen må bli hørt på.

Det er ingen andre enn den som har skoa på som kan fortelle hvor de trykker.

Kjerringtanker leser jeg veldig sporadisk, hun bruker ironi…det er en form jeg ikke er så glad i for den er så lett å misforstå. Dette er grunnen til at lesing hos henne blir sporadisk.

Det er sagt at en ikke skal bruke sarkasme og ironi overfor barn, helst brukes direkte og til folk en kjenner. For det er sĂĄ lett ĂĄ bli misforstĂĄtt nĂĄr ikke man har uttrykket i ansiktet til den som er avsender.

Kjerringtanker har laget seg en måte å skrive på. Hun har klart det som kan virke var ønsket, å klatre opp på topplista.

Første gang jeg las noe av henne var mens de såkalte rosabloggerne var her, og jeg skjønte ikke hvorfor hun sammenlignet seg med unge mennesker som har en helt annen ståsted enn henne. Så der falt jeg av.

For meg må hun skrive slik hun vil, det gjør hun helt sikkert uansett hva jeg måtte si og mene.

Men når hun går så etter personer at de føler seg mobba, da har jeg ønska at hun tenkte gjennom det.

For jeg tror ikke hun ønsker å såre, men mer har blitt fanga av sin ide og tematikk. Tror hun også er et menneske som vil det beste for andre.

Og det er klart at det pisker opp til at flere klikker seg inn hos begge. Kanskje er det en målsetting…

Men jeg ber om respekt. Respekt for det folk føler, og ikke minst, akkurat nå.

Vi har mistet en kjær bloggkollega, Eva♥.

I respekt for det, senk garden, tenk to ganger – minst, før innlegg postes.

Det er sagt at en ikke skal si ting en angrer pĂĄ.

NĂĄr orda skrives virker de sterkere og de blir stĂĄende.

Vær uenig, men prøv å høre, lære og vis respekt for hverandre.

♥♥

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 43  = ISALICIOUS

Plass nr. 65  = TORJUSDOLO

Plass nr. 91  = ENGLAS

 

Man skal ikke snakke andre etter munnen…
Ha egne meninger og stĂĄ for det
Og for meg blir det heller å hoppe over – lese det jeg har lyst til – engasjere meg der jeg har lyst – og ikke være opphengt i å ligge på toppen å surfe.
Om innlegg treffer og man har “truffet” leserne så er det fantastsik, synes jeg
Og meg selv inkludert, om mine innlegg treffer og jeg seiler oppover.

Men det viktigste er ĂĄ formidle noe man stĂĄr for og liker ĂĄ dele.
Vi er forskjellige – all respekt for det – og all respekt for hva man vil lese og ikke 🙂
Det er morsomt å blogge – dele av hobbyer og interesser og livet i seg selv.
Bli kjent
Hverdagen og alt som følger med på godt og vondt og trening og ikke trening og bla bla
Dele bilder av alt det vakre og rare man finner ute i naturen og innom hus og høyt og lavt
Det er morsomt ĂĄ dele og at noen har lyst ĂĄ lese!
Dele tanker

 

 

StĂĄ deg vel inn i den nye dagen

 

#BforB  #deltblogginnlegg #tankespinninnidagen #krangel #åsidetsomdeter

10 kommentarer
    1. Det er nemlig sånn det er.🤩
      Vi skal skrive om det man har lyst til, uansett om det engasjerer eller ikke. Da får vi mangfold og man kan ikke være noe man ikke er.
      Vi deltar i diskusjoner der vi har lyst og har noe vi vil si eller fordi vi har lyst til å bare stikke innom hverandre og hilse på.🤗
      Det synes jeg er fint.🌸🦋🌱

    2. Takk, setter veldig pris pĂĄ at du deler (faktisk to ganger he, he :).
      Vettu, jeg har lært masse med å være her inne, både om meg sjøl og andre. Det å tro en skriver om en ting og se det blir oppfatta annerledes. Så det blir øvelse i både å bruke ord, se seg sjøl utenfra og prøve å se andre innenfra. Og jeg forstår mer hva dette mediet er, bloggen, alle en blir kjent med og glad i. At folk her liksom blir i ens flokk, på et vis. Men vi er foskjellig, det må vi få være her som i det virkelige liv. Noen går vi bedre overens med enn andre, men det er også interessant å gå inn der man ikke har like god kjemi, tenke på hvorfor man reagerer. Men respekten er uansett viktig, vi er alle mennesker med følelser og følelsene skal man ikke trappe på med jernsko. Takk for at du finnes og deler dine fine ord og vakre landskap <3.

    3. Det blir lett diskusjoner, misforståelser og kanskje i noen tilfeller uvennskap om man ikke leser godt igjennom det skrevne ord. Både her på bloggen men også andre steder. Alle skal ha lov til å skrive om det man vil, og liker man det ikke har man lov til å si det uten selvsagt å såre. For det er en annen ting er å sjikanere og henge ut andre personer bare fordi man kan. Her på bloggen må det være rom for å ytre sine tanker uten at man skal være redd for at andre skal henge ut en, og nærmest pirke på hvert ord. Selv er jeg ganske konfliktsky og blander meg svært sjelden inn i høylytte diskusjoner mellom feks to bloggere.

    4. Helt topp innlegg – fra deg og fra bforb! Det kan ikke være noe poeng ĂĄ trĂĄkke pĂĄ hverandre – da er det faktisk mye bedre ĂĄ la være ĂĄ si sĂĄ mye! Man skal ikke plage andre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg