tankespinn inn i dagen….. dagens bloggere og…

 

God morgen Norge!

Her fyres det med ved…
Det er 19 grader innom hus og 10 grader utomhus
Det er ikke ille det, si… men tidlig morgen er det fint å ha en lunk på 22 eller 23 grader?
Eller?
Så jeg fyrer
Hvorfor?
Jo, for di.. en ulykke kommer sjeldent alene, sies det
Og en av disse tingene var at varmepumpa røyk…
Den er eldgammel, så det er greit
Men den holdt på å ryke før påske, men jaggu hentet den seg ikke inn igjen og startet opp igjen
Så måtte pumpen slåes av grunnet arbeid med strømm osv…
og etter det tok den totalt kvelden
Og ikke nok med det,
den som har varmet kjelleren, tok kvelden samtidig
Jadda!
Og sånn går no dagane….
Men det kommer ny varmepumpe med tiden – bare vente til de har tiden til å komme og montere
Varme fra vedfyring er bare lekkert – så det går helt fint
Er blitt ekspert på vedfyring kan man si…
Selvskryt er god skryt?
Jepp…

Ellers er jo våren her for fullt
Og allergien spretter rundt hvert et hushjørne og gjør oss tette i nesen, det nyses og øynene renner
Jadda…. det er tiden sin det, og det er siste dagen i april
Jepsipepsi – det er det – siste dagen i april!
Herligheten…
Mai er i morgen!
MAI!
Det suser igjennom kroppen – alt som skal skje, burde skje, og hva rekker vi og hva rekker vi ikke
Det er vår!

Gjennom regnbuens glansSer jeg himmel og havSmelte sammen i soloppgangOg mens tankene flyrVåkner sanser til livOg jorden nynner sin egen sang
Jeg vil danse mot vårKjenne hud møte hudVære ung i et nyfødt årKjenne liv i min kroppFra en sol som står oppVære ung jeg vil danse mot vår
I en blomstrende engVil jeg vandre av stedOg la sansene finne veiJeg har vårkjolen påVinden stryker meg nåJeg byr deg en valsKom og dans med meg

 

Jeg vil danse mot vår
Kjenne hud møte hudVære ung i et nyfødt årKjenne liv i min kroppFra en sol som står oppVære ung jeg vil danse mot vår

 

Låtskrivere: Britt Viberg / Rolf U. Lovland

kopiert fra nettet

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 74 = Frubruu

Plass nr. 95 = Lassel

Plass nr. 24 = Kariengesvik

 

 

Tilbakeblikk til samme dato åra før:

 

30. april 2016 – tusenårstreet – mine dikt

 

30. april 2017 – 10 på topp – Nonshornet

 

30. april 2018 – før i tida

 

30. april 2019 – usynlig – mine dikt

 

30. april 2020 – ut på tur med hunden Leia

 

30. april 2021 – god nok  – mine dikt

 

30. april 2022 – tru at du er noko – mine dikt

 

30. april 2023 – tur – snø og konfirmasjon

 

 

Stå deg vel denne siste dagen i april, og inn i:

Kom mai du skjønne mildeGjør skogen atter grønnOg la ved bekk og kildeFiolen blomstre skjønnHvor ville jeg dog gjerneAt jeg igjen deg såAkk kjære mai hvor gjerneGad jeg i marken gå
Om vint’ren kan man haveVel mangt et tidsfordrivMan kan i sneen traveÅ ja et lystig livMen når seg lerken svingerMot sky med liflig slagPå engen om å springeDet er en annen sak

 

Kom derfor mai du mildeGjør skogen atter grønnOg la ved bekk og kildeFiolen blomstre skjønnHvor ville jeg dog gjerneAt jeg igjen deg såAkk kjære mai hvor gjerneGad jeg i marken gå

 

kopiert fra nettet

 

10 kommentarer
    1. Det er trasig når varmepumpa ryker og man må “innkalle” folk for å reparere eller skifte ut. Det ble en dyr affære for meg da lynet slo ut varmepumpa mi i Spania for noen år siden. Nå slår jeg av sikringen hver gang det buldrer ute, og alltid når jeg ikke er der.
      Fine mai-blomster 😍
      Tusen takk for at jeg ble nevnt blant dagens bloggere. 😀

    2. Han heter Løvland.. men du, er det bare meg, altså denne dagens bloggere.. nå har jeg snurra gjennom denne bloggen din ei stund, blitt noen år faktisk.. hvorfor ser jeg aldri Bunny som dagens blogger.. er jeg alltid plassert feil? Bunny er jo egentlig dagens blogger hver dag, uke, måned og år!! Skulle stått der hver dag 😜🐰 hehe..

      1. Hehehe tror du har vært på lista mi over dagens blogger 😅 Tallene flytter seg ett hakk nedover eller oppover lista for hver gang jeg har innlegg her 😃

        1. Man flytter seg på lista hver dag også, eller stort sett de fleste flytter seg 🐰 mest sannsynlig har jeg vært uoppmerksom, er liksom skjebnens ironi at den dagen det er min tur så har jeg ikke vært innom 🤭

    3. Kanskje vi skulle danset vårdansen Mette. Lenge siden jeg har gjort. Må bare ha en vårkjole med sving i skjørtet. Kommer du hitover og danser vårdansen med meg 🙂 ?

      1. Ååå skulle gjerne det, men blir nok ikke mot Oslo med det første 😃💃 men vi kan ta det som en utfordring??😃💃🤸‍♀️

    4. Kjedelig når flere ting går i stykker samtidig altså… knurr….! Godt dere har vedfyring – og så får vi håpe at det blir stabilt varmere snart! Nå kommer mai – hurra! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg