10påtopp

NONSHORNET
485 moh.

Ja, i dag blei det denne toppen.
Har aldri vært der før, og vet hvor jeg skal parkere og starte turen.

Kjører til Tjørvåg og parkerer ved kirkegården.
Går så tilbake et stykke, forbi buss-skuret, og opp til venstre i Nybøvegen.
Da ser en både skilting og dei raude stikkene.

Det var ganske vått i stien……..
Når jeg gjekk ned igjen kunne jeg egentlig ikke huske at det var så blautt i marka….
Men oppover var det sol og så varmt at jeg gjekk bare i t-shirt.

Så er jeg oppe i snøen 🙂
Ikke så mye opp mot Nonshornet, men litt.


 Herlig utsikt.

Selv om #selfiestanga er borte vekk…..
Ja så har da mobilen selvutløserknapp hehehehe


Jeg er oppe på 485 meter og klipper dagens 10påtopp.
Jeg vil gå lenger…..
Mot Sollia, og kanskje komme helt bort?
Jeg skal prøve, men vet at det er mye snø her oppe, og jeg må flere høydemeter opp….. 
men jeg vandrer avsted.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Det er snøskavler her og der – men ikke noe problem egentlig.
Men merker at jeg burde hatt ordentlige fjellsko, og ikke bare noen “hikingsko”.
Kjenner jeg blir kald på føttene ved å gå i så mye snø.


Men jeg går opp på kanten, og vet nå hvor jeg er.
Og jeg vet det er langt igjen til Sollia, og stopper her.
Setter meg på en stein og spiser mat og nyter utsikten over vannet og mot dei lekre fjelltoppane langt der borte.
Sunnmørsalpane.

#selfie

Det var godt å komme ned til veien igjen.
Som sagt tidligere så var det enormt vått i marka.
 

Jeg gjekk meg på desse soppformasjonane.

Enda en herlig topptur er over.
Nå er det hjem og nyte resten av dagen.

 

#fjelltur #nonshornet #natur #sunnmøre #10påtoppherøy #10påtopp2017 #mestringsfølelsen #herøykommune #blogg #fotografering


 

6 kommentarer

Siste innlegg