tankespinn inn i dagen… minner…

 

God morgen Norge!

 

Jeg så den her om dagen; sykkelen jeg lærte meg å sykle på.
Den gule sykkelen. Sykkelen til kusina mi, som jeg alltid fikk låne.
Nå går den i kontaineren.
Et hus blir tømt.

Huset er fraflyttet og noen andre skal inn på familiegrunn.
En generasjonsbolig med tusenvis av minner.
Og jeg har gått der og snust inn minner.

Jeg har gått der av og til med min kusine, for hun har vokst opp akkurat der.
Snust inn, gått trappen til loftet.
Der vi aka på rompa ned igjen, hang oss etter gelenderet og gjorde gymnastiske øvelser, lett som bare det.
To jenter, venninner og kusiner….
Vi løp i trappene der, ut og inn, alltid velkomne.
De gamle flisene i kjelleren og i trappa.

Ligge bak forhenget mellom dørene og titte på tv – der Elvis svinga seg på scenen
Bestefar satt i godstolen og hadde tatoveringer på begge hender; sjømann
Og onkel som steikte sveler og vi lærte å kjøre traktor
Huset, farfarhuset og generasjonsboligen
Og den gule sykkelen – den jeg lærte å sykle på.

 

 

Plass nr. 50 =  JESSICA ENERBERG

 

Plass nr. 71 =  MALLEMEY

 

Plass nr. 97 =  LINDA

 

 

STÅ DEG VEL

 

#tankespinninnidagen #stådegvel #plassnummer50 #plassnummer97 #plassnummer71 #bloggtoppen #blogglistatopphundre #bloggeretopphundre

13 kommentarer

Siste innlegg