tankespinn inn i dagen… runde dager….

 

God morgen Norge!

Storebroren har fylt 60 Ă„r
. ingen feiring forelĂžpig, men han har fylt Ă„r.
Eldste sĂžnnen min har fylt 30 Ă„r
 ingen feiring forelĂžpig, men han har fylt Ă„r.

Og nĂ„r man sitter og skriver pĂ„ kortene, og tallene lyser imot
 sĂ„ slĂ„r det meg liksom at dette mĂ„ da vĂŠre feil
. 60 Ă„r
.  30 Ă„r
. Det er hĂžye tall!
HĂžye tall!
Stor alder!
Og det er da man sier; alder er bare et tall????!!!

Ja altsÄ  nĂ„r de i familien begynner fylle runde tall man pĂ„ en mĂ„te ikke kan svelge
 hva sier det om en selv da?
Hvor gammel er jeg?
Hvor UNG er jeg 😀
For om jeg har en storebror som fyller et slikt tall og en sÞnn som fyller et slikt tall, ja da mÄ jeg ligge like hakk i hÊl
.
Og det er ikke noe negativt i det – heller tvert imot.
Men det fÄr en til Ä tenke pÄ hvilken vei det gÄr 


60 Ă„r var sĂ„ gammelt for en tid tilbake – og i dag er man ung som bare rakkeren som 60 Ă„ring.
Og var man fylt 30 Ă„r – ja da var man absolutt blitt “gammel”
. og i dag har man knappest blitt voksen som 30-Ă„ring
.
Jeg husker min mor som gjekk med hĂ„rruller og skaut – hun var sikkert ikke mer enn passert 30 Ă„r.
Hau-gammel var hun da
.
Er det ikke rart hvordan tiden har forandret seg??
Alder er bare et tall i dag.
Og ingen forventer at man skal vĂŠre gammel fĂžr man er passert 90??
Selv om det er mange spreke mennesker som har passert 90
.
Hvor gÄr grensene heretter??

 

 

Plass nr. 50 =

 

Plass nr. 71 =

 

Plass nr. 97 =

 

Blogg.no stĂ„r bom stilt
. ingen vet hvor de ligger pĂ„ listene, og samma det
 men nĂ„r jeg skal dele hvem som er pĂ„ plassene over, kommer jo de samme opp dag etter dag. Da vil jeg heller dele noen andre blogger jeg leser 😀

 

HVERDAGEN FOR MEG

 

NATHELESS

 

HELGA ANNIE SRISKHANTARAJAH/SKRIVARGURI

 

 

LAG DEG EN FIN FIN DAG   🙂

 

 

#alder #tankespinninnidagen #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97 #bloggtoppen #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #bloggermanleser

6 kommentarer
    1. Ja, alder har bare blitt et tall, og som 60 er man ikke “gammel” slik man var for bare en generasjon siden. SĂ„ lenge man har helsa og vettet i behold, kan man vĂŠre “ung” i all evighet… 😉

    2. Hmm – ja en begynner Ă„ tenke da…..! En blir lissom ikke gammel nĂ„ lenger…. om en ikke blir 90 som du sier! Jeg fĂžler meg som ei ungjente ennĂ„, sĂ„ da fĂ„r vi bare gĂ„ for det! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg