tankespinn inn i dagen… smerter…

 

God morgen Norge!

 

Smerte

Ja det er det mange av oss som kjenner til.
Og jeg er en av de mange.

Revmatiker og en hersens fibro osv..

 

Det som er irriterende er jo at det er sÄ lite som skal til fÞr smertene bare kommer ilende..
De kommer bare lÞpende til liksom, og samler seg rundt et omrÄde og slÄr leir.

Jeg har jo begynt pÄ en prednisolonkur for slimposebetente hofter og en skulder som er kronisk betent

Ja en kur som mÄ taes nÄr alt gÄr over styr..
Og kuren med prednisolon den har tatt litt av pÄ hoftene den

Hjulpet veldig der.
Men skulderen
 den tÄler ikke Ä ha en blyant i hÄnden lenger

Og ikke tÄlte den mÄking heller i gÄr


 

SĂ„ var smertene tilbake  – for de forsvant liksom litt i det kuren slo til med 30 mg.
SĂ„ trappes det ned med 5 mg hver 4. dag

Og sÄnn gÄr no dagane..
Smerte..
Kurer


Det er energitappende.
Det gÄr pÄ psyka lÞst egentlig, selv om jeg tar det litt med knusende ro

TĂ„lmodighet innĂžvd over mange Ă„r?
Ja for jeg innser at jeg kanskje mÄ krype til korset og fÄ tatt denne injeksjonen som jeg har angsten for Ä fÄ tatt


 

SprĂžyteskrekk

 

jepsiepepsi


 

Ingenting Ă„ rope hurra for, for tiden.
Ikke fÄr jeg gÄtt pÄ mine yogatimer heller

Men, jeg har hodet opp og fĂžttene ned!
Jeg fungerer jo

Smerte
 udefinerbart

RĂžsker av og til inn i det dypeste av det dype av fĂžlelser.

 

SĂ„ ser jeg meg selv plutselig – og tenker, etter samtale med lege, som vil jeg skal prĂžve NAPRAPAT.
Det er jo litt slik som kiropraktorer

Jeg har gÄtt til behandling lenge nok!
Jeg har en del tips fra fysioterapeut, og nÄ prÞver jeg Ä ta saken i egne hender.
Voltarol Forte Gel skal anvendes – for jeg har ikke brukt den sĂ„ mye.
OG jeg har en “knatteball” som jeg trykker skulderen mot og masserer.

Erfaringen min med behandlinger er at man gÄr og gÄr og gÄr og gÄr
. og bare vedlikeholder uten det helt store.

Jeg VET at sirkulasjon er veien mot betennelsesfrie soner.
Det er bare dette Ă„ finne det ut og gjĂžre noe med det.

 

Jeg gir meg selv et forsĂžk!

 

Og blir det ikke bedre av dette – DA skal jeg gĂ„ til NAPRAPAT 😀

 

Overlevelse og dei kroniske smertene = og sÄnn gÄr no dagane..

 

 

Plass nr. 50 =  CATHRINERUTH

 

 

 

Lag deg en fin fin dag og stÄ deg sÄ vel som du kan 

 

 

 

 

#smerte #sprĂžyteangst #bloggeretopphundre #plassnummer50 #topplisten #blogglisten #blogglistentopphundre #bloggere #blogg #gimegselvetforsĂžk #overlevelseogdeikroniskesmertene #kroniskesmerter

4 kommentarer
    1. Det blir spennende Ä hÞre hvordan det gÄr hos naprapat, Mette! Spent pÄ hva du synes! Jeg har gÄtt litt til behandling hos manuell terapeut. LÊrte Þvelser for en vond skulder som jeg tar frem nÄr smertene der er tilbake. Funker for meg. Ha en fin sÞndag!

      1. Hei pÄ deg!
        ForelĂžpig velger jeg Ă„ IKKE gĂ„ til naprapat. Har gĂ„tt tiil fysioterapeut og kiropraktor i mange Ă„r, og vĂŠrt innom medisinsk fysioterapi pĂ„ sykehus – og har en del treningstips… det er bare Ă„ huske pĂ„ de ting man har lĂŠrt, og gjĂžre de, har jeg forstĂ„tt. SĂ„ nĂ„ skal jeg trigge betennelsen selv og se hvordan det gĂ„r. Om ikke blir det naprapat 🙂 Jeg fĂžler naprapat og kiropraktor blir NESTEN det samme 🙂 Jeg vet jeg kan gjĂžre mye selv, og mĂ„ bare prĂžve. Synes det blir veldig et Ăžkonomisk spĂžrsmĂ„l ogsĂ„ – dette med Ă„ gĂ„ til behandlinger. Kiropraktor har jeg brukt noen Ă„r, og man fĂ„r jo aldri dekt noe av det… men selvfĂžlgelig betaler man for en god helse…. men jeg synes det er dyrt…
        SĂ„ fĂžrst og fremst prĂžver jeg selv nĂ„ 😀

        lag deg en fin sĂžndag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg