tankespinn inn i dagen…urolig vĂŚr..

 

God morgen Norge!

Av og til tenker jeg at jeg bor på feil plass…
I allefall nĂĽr lavtrykkene kommer susende ene etter det andre og vinden blĂĽser sĂĽ vi ligger langflate.
Vi skjelver i knærne når værmeldingen leses opp og vises frem – der stormer og orkaner ligger i kø og skremmer oss.
Ødeleggelse!

 

VĂŚr skaper folk..

 

Jeg savner av og til østlandet.
Tørrere og mer stabilt klima.
Jeg har bodd der i mange ĂĽr, og trives i det klimaet.
Men, jeg trives ogsü pü sunnmøre!
Fjellene, sunnmørsalpene, havet og naturen.

Det er jo spennende med vèr!
Det er helt klart.
Men jeg trives ikke med stresset innvendig.
Jeg fĂĽr et stress innvendig nĂĽr vĂŚret kommer fykende.
Urolig.

Men, de har vèr i andre deler av landet ogsü.
ForstĂĽ meg rett.
Jeg har opplevd sterk vind pü østlandet som har revet opp og veltet trÌr..

 

Flom..
Ødeleggelser…
Rasfare..
Kulde..
Varme..

 

Været er så mangt…

Sü für vi prøve ü trives der vi har landet.
Jeg vet ikke om jeg flytter mot øst…
Det er uansett alltid velsignet herlig å komme mot Oslo og besøke familie og venner 🙂

 

Det positive i alt dette urolige været med all nedbøren er jo at strømmen MÅ bli billigere?!

SĂĽ la det nĂĽ bli billigere i HELE Norge da!

 

 

DAGENS BLOGGERE

Plass nr. 48  =  KARIENGESVIK

Plass nr. 69  =  MONAIRENS

Plass nr. 95  =  LAILAS MAT

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

#tankespinninnidagen #plassnummer #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #plassnummer48 #plassnummer69 #plassnummer95 #billigerestrøm #lagdegenfindag #godmorgenNorge #vÌretersümangt

10 kommentarer
      1. Ja her er det lite vĂŚr for tiden… hehehe vi har gĂĽtt klar vind og regn foreløpig – og hva som kommer til natten… jaja 🙂 Korona… den svever rundt…

    1. Både fascinerende, og skummelt med slikt vær. Det er stengte veier ut til Gjengstøa også i dag. Vet ikke om de har fått åpnet nå, men veien til Vinjeøra er helt ødelagt. Der kjører ikke vi annet enn når vi skal på gravstedet der, så det går bra for vår del, og dessuten skal vi være i byen i helga. Men det er mye vann rundt omkring her nå. 🙂 Ha en fin dag! Klem <3

    2. Ja, man trives jo der man bor i grunn. Jeg kunne ikke bodd ved høye fjell. Men sikkert en vanesak det ü..
      Det er dessverre slik at vi er avhengig av strøm fra utlandet og der har det lite vind og nedbør! Men hjelper nü leste jeg..
      Du für fü deg vindmølle i hagen!

      1. hahaha nei jeg tror ikke jeg skal anskaffe vindmølle 😀 Vi har ikke dyr strøm pĂĽ disse kanter 😀 Jeg mener at strømprisen kan vĂŚre likt for alle – og at staten tar kaka nĂĽr det blir som det er nĂĽ… det er uansvarlig ĂĽ sette mennesker i slike situasjoner der de ikke fĂĽr betalt regninger eller tør bruke strøm….

        1. Helt enig, og den pakka som ble lovet var altfor lite. Jeg fikk kr. 500.- i fratrekk altsĂĽ. ..Kunne nesten spart seg for det, jeg ble mer irritert enn takknemlig.
          Det reddet ikke meg fra sultedøden! <3

    3. Vi har nok et mye mer stabilt vĂŚr enn dere – men dere har mer spektakulĂŚr natur! Her er det flatere og mer skau, mer likt…..! Vi har forskjellige ting ĂĽ by pĂĽ – sĂĽ fĂĽr vi heller reise pĂĽ tur! Skjønner godt at du blir stressa av sĂĽnne farevarsel og mye vĂŚr – det er skremmende! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg