tankespinn…. minnene om deg min turvenn – savnet

 

God morgen Norge!

Det er tirsdag morgen, og ute er det 2 plussgrader og det hagler og blĂĽser
Men, det skal dabbe av og bli rolige vindforhold og ganske sĂĽ opplett ut over dagen
Natten har vĂŚrt stille i mitt hode
Det er det, når man har sovet det meste av natta og ikke hørt stormen som har herjet…

 

Kjenner du deg igjen:

Når DAB radioen blir stille/faller ut,  i Aurvågtunnellen….
(eller andre steder der DAB ikke strekker til….)
den korte tunnel-turen jeg ofte tar –
og jeg vet det!
Hver eneste gang!
Det er ikke kontakt med nettet akkurat der……
alltid god underholdning på NRK P1 Møre og Romsdal –
og typisk –  midt i noe spennende,

blir det stilt i noen sekunder som ofte føles som en hel evighet – inne i tunnelen….sendingen forsvinner – helt stille….
bare irriterende rett og slett – og jeg vet jo at det skjer – hver eneste gang!
Og ute av tunnelen eller “dø-sonen”,
har de gått videre og jeg aner ikke hva de sa eller hva som skjedde….
irriterende!!



 

 Du har sett at det er billig bensin over alt, og har ikke tid der og da, men….
SĂĽ byr sjansen seg!
Du svinger inn på bensinstasjonen og skal fylle for kr 18.45 fordi nå nærmer det seg nok slutten på DET tilbudet….
Parkerer foran pumpa, taster koda – og når bensinen begynner renne og jeg titter opp på tanken og sperrer opp øynene!!!
Da stĂĽr det plutselig 23.45!!!!
Har altså ikke før snudd ryggen til 🙈

Da jeg kjørte INN på bensinstasjonen stod det på skiltet 18.45  og i det jeg har kjørt inn og ikke ser det lenger, har de forandret prisen—
Vi stod der lange i masken jeg og en annen dame…
Sånn går no dagane…..
Og ved neste bensinstasjon jeg kjørte forbi, der stod det 18.45.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Jepsipepsi  – vi overlever uansett

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr .  96 = medmrparkinsonpaslep

Plass nr.  18 = Kjerringtanker

Plass nr,  46 = Sigurdstorm


 

Tilbakeblikk til samme dato üra før:

 

19. desember 2015 – ikke noe innlegg

 

19. desember 2016 – juletreet er komt i hus

 

19. desember 2017 – Julekalender med julehefte osv

 

19. desember 2018 – innlegg uten bilder (slettet)

 

19. desember 2019 – Hot juice

 

19. desember 2020 – Pepperkakebyen i Fosnavåg

 

19. desember 2021 – Søndagstur til Eika

 

19. desember 2022 – I går – huden Leia – snø og gløgg og….

 

Og jeg savner deg sĂĽ, gode turvennen min
Det gür bra her, og savnet gür i bølger
Men jeg kjenner deg rundt meg
Savner ĂĽ ruske deg i pelsen
Kjenne lukten når jeg legger ansiktet ned til hodet ditt – eller lukter på labbene dine
Savner de kloke øynene dine – du ser på meg og forstår så godt
Men det gĂĽr greit, gode hunden min
Minnene ligger som tusenvis av drĂĽper rundt meg

 

 

Savnet av noen,  det kommer og gür
Kommer i bølger
Og i disse tider – inn mot jul, forsterkes de kanskje, følelsene og savnet
Å savne en god venn, en god turvenn, en hund med et stort hjerte, eller å savne andre
Savnet kommer nĂĽr man minst venter det
Det er en lyd, en duft, et bilde, en situasjon, som setter i gang følelsene
Savn
Desember
Vinter
Mørketid
Lyset
Det er godt å savne noen – men aller helst skulle de vært her hos oss, alle vi er glad i
Jeg savner
og jeg savner bĂĽde hund og katt
Og jeg savner pappa
Og jeg savner….. det er lov det
Livets sirkel

 

StĂĽ deg vel inn i den nye dagen

 

9 kommentarer
    1. Süüü irriterende med den bensin-opplevelsen din! Og ikke var det noe ü gjøre med det heller.
      Har du laget tegningen av hunden din og deg? Nydelig! Og blomstene er kanskje til henne? ❤️

    2. akkurat det bruuke mannen ĂĽ si ,jeg tror ikke vi rekker det ,innen vi er fremme sĂĽ har prisen hoppet til vers ,men ennĂĽ mer irriterende nĂĽr det skjer medan en stĂĽr og fyller .
      Savn er büde godt og vondt ja sünn er livet,ha en fin dag ,her bakes det brød for første gang siden sommerferien

    3. Savn forsterker mer nĂĽr det er jul, selv om vi savner de som har gĂĽtt bort hele tiden i vĂĽre hjerter.
      NĂĽr det gjelder bensin…det ville jeg bli irritert hvis det skjedd meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg