tankespinn… perfekt…lokalvalg

 

God morgen Norge!

Ny uke og nye muligheter

Det er lavt skydekke – grĂ„tt og vĂ„tt og hele 11 grader varmt
Men vi har hatt sÄ mye flott vÊr at dette mÄ vi jo bare ta
Helt ok med slike dager ogsÄ
Kanskje man fĂ„r gjort noe innearbeide rett og slett 😀

 

 

Perfekt

En tid var og en annen vart
Og nÄr jeg tenker tilbake pÄ det, er det ren og skjÊr vanvidd
Ja, dette med at alt skulle vĂŠre sĂ„ perfekt – hva nĂ„ enn det var
“Husmor-rollen” eller andre roller og slikt
Joda, jeg er oppvokst i den generasjonen som skulle “ta seg av hus og hjem” – og som sklei ut og blei arbeidstakere istedet for – ingen karriere – men allikevel – ut i arbeid
Og da blei det jobb, hus, hjem og familie eller i den rekkefĂžlge man vil
Man skal selvfþlgelig ta seg av alle – det er ikke det

Jeg husker jeg plutselig hadde fĂ„tt “stĂžv pĂ„ hjernen”
Og fikk vi besĂžk i helgene eller uansett nĂ„r, sĂ„ skulle leker vĂŠre borte fra  gulvet, og duker vĂŠre glatte og fine og
stĂžvtĂžrking over alt hele tiden
Hver fredag var det vask fra innerst til ytterst
Skrubbe bad og tepper hang ute og det duftet ajax eller grÞnsÄpe
Endelig helg!
Jeg hadde anlagt veldig stĂžv pĂ„ hjernen – og da jeg blei enslig forsĂžrger og hadde eget hus, vasket jeg hele tiden
Hadde panikk for at vinduene skulle fÄ fingermerker, og kom det besÞk, satt jeg med klump i halsen om de smÄ krabbet bort til glass-skyvedÞren og klasket nevene i vinduet
Huff det var ille
Jeg lþp etter gutta boys med klut og tþrket etter de – smuler og alskens sþleri
Jeg hadde vel egentlig ikke lyst pÄ besÞk til slutt fordi det var nyvasket

Hva er det som skjer?
Det er ikke bra i det hele tatt
Hva styrer man med?
Heldigvis fikk jeg snudd om – men det var faktisk vanskelig
Å avvenne seg med Ă„ gnikke og gnure
Men det er helt ok
Det gÄr greit!
Folk tÄler Ä se stÞvfnugg
Folk flest vet hvordan det er Ă„ holde et hus rent og pent
Folk vet

Man har jo ĂŠrligtalt ikke energi til Ă„ gjĂžre alt dette – og i tillegg nyte dagen?
Jeg har gjort det slutt med “stĂžv pĂ„ hjernen” og ser nĂ„ stĂžv over alt – for er det noe som IKKE forsvinner, er det stĂžv
Men det er ikke usunt
Jeg tar det nÄr jeg ser det
Null stress
OgsÄ kan man jo ta et rafs av og til da
Og hjelpe hverandre
I dagens samfunn er det jo likestilling – sĂ„ hvem som gjĂžr hva er ikke sĂ„ nĂžye
Bare det er helsemessig innenfor
SĂ„ spĂžrs det hva vi ser som uryddig, skittent osv
At putene ikke ligger pÄ geledd, det er rotete pÄ badet og oppvask stÄr pÄ benken, de smÄ tingene som er lett Ä gjÞre noe med
Man skal jo ha helse til alt dette her ogsÄ da!

 

Inspirert av Kjerringtanker sitt innlegg

 

 

Det er lokalvalg!
Har du stemt?
Har man ikke stemt, har man ikke noe Ă„ si
Det er vel noe med det


Godt valg!

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 10 = Jannenordvang
Plass nr. 32 = Martinehalvs
Plass nr. 60 = Eliseamanda

 

 

Hva skjedde samme dato Ă„ra fĂžr?

11. september 2015 – PĂ„ tur med eldste sĂžnn og mamma til Hornseten

11. september 2016 – PĂ„ tur i skogen

11. september 2017 – Ut pĂ„ tur

11. september 2018 – Utetid

11. september 2019 – Singing in the rain

11. september 2020 – Full seier

11. september 2021 – Rester

11. september 2022 – Hþyt der oppe – Hoven

 

 

 

StÄ deg vel inn i den nye uken

 

8 kommentarer
    1. Hm, har vel aldri vĂŠrt noe stort husmoremne, jeg, men likt Ă„ ha det ryddig og rent rundt meg. Det har blitt mindre av det nĂ„, har ikke energi til det, og det er som regel gubben som henter ut stĂžvsuger og vaskefiller. Men fĂ„r vi besĂžk, kan jeg kaste meg med pĂ„ en rundvals. 😀

    2. Her kjenner jeg meg godt igjen 😁🙊
      Lenge siden jeg sluttet med helgrengjĂžring pĂ„ de mĂ„ten. Men har brukt mange fredager i livet pĂ„ det fĂžr 😉â˜ș
      Mange fine innlegg, bilder, kaker m.m,
      God klem ❀

    3. Jeg har lĂŠrt av mamma mi at en ikke blir noe lykkeligere av et prikkfritt hjem…. bare mer sliten…. sĂ„Ă„Ă„ – ja, jeg rydder og ordner og fikser, men har aldri hatt det berĂžmmelige stĂžvet pĂ„ hjernen! Stemme gjorde jeg – sĂ„, nĂ„ kan jeg syte og klage, hihi… klem <3

      1. Og det blei sĂ„ BLÅTT rundt om…. jajaja… Blir det nye tider? Vi fĂ„r se… Nei, man blir egentlig ikke lykkligere av et prikkfritt hjem… jeg var ikke lykkelig i allefall… men strevde pĂ„… 😀 NĂ„ tar jeg det som det kommer! Og er lykkelig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg