vĂĽren kommer – kanskje….

 

Tankespinn…… om været……

 

Det lakker og lir mot våren………. kanskje….

Kan ikke huske å ha hatt en vinter før, med s`å mye regn før,…………..
Eller?
Har vi hatt det og bare glemt det?

Snøen som aldri kom………..
Eller…
Kommer den til vĂĽren?

Snøen kom en dag og forsvant i det stille gjennom nattens mulm og mørke.

Frosten som kom og gikk like fort.
Og regnet som ble  vÌrende.

Regnet som iherdig pisker rundt seg med hjelp av vinden som kommer i stormkast og orkaner.

Men, det lakker og lir mot vĂĽren.

Det lysner.

Timene blir lengre og mørket trekker seg sakte men sikkert tilbake.

Men det som ikke trekker seg tilbake, det er regnet og vinden.
Det biter seg standhaftig fast og kommer stadig med nedbør og hylende vind.

Og litt slik over hele linjen rundtom i Norges land.

Ustabil vinter………

Jeg er glad i alle ĂĽrstidene.
Synes mørketiden er super, med innekos, fyre i peisen, stearinlys……
Alt blir lunere og koseligere med mørke kvelder synes jeg.
Men, det er herlig med lysere dager og lysere kvelder – og flotte solnedganger og spektakulære soploppganger.
Jepp –  sommer, høst, vinter og vår, sjarmerende på hver sin kant.

Noen mener vi har fĂĽtt nok regn nĂĽ.
Og jeg er ikke uenig.
Men, jeg lar meg ikke affisere over det.
Dagen kommer og du mĂĽ ta den som den er, med regn eller ikke.

Heldigvis er jeg ikke vĂŚr-sjuk!

Hadde jeg vĂŚrt vĂŚr-sjuk, ja da hadde jeg emigrert for lenge siden.
For her pü sunnmøre og egentlig hele vestlandet og nordover har vi det mest hardføre vÌret, uansett hvor mye det regner og blüser sørpü.
Ingen steder har mer stormer og orkaner, stive og sterke kulinger, enn vestover og nordover i landet.

Men, vi har mye vakkert vèr ogsü!

Og det kommer tilbake – en dag.

Jeg har tĂĽlmodighet til ĂĽ vente pĂĽ finveret.
Og mens man venter må man ta dagen som den er – noe annet valg er vel ikke………..
Jo, man kan grave seg ned inne og ikke gidde gå ut….
Men, det gjør jo bare godt med litt regn i ansiktet og vind i håret 😀

 

En dag, sola kommer, vĂĽren siger pĂĽ og dagen blir vind- og regnfri!

 

#vindogregnfri #ikkevĂŚrsjuk #vĂĽrenkommer #lengterettervĂĽren #lengterettersola #tadagensomdenkommer #endag

8 kommentarer
    1. det er sĂĽ sant det du skriver,vi mĂĽ leve livet uansett hvilke vĂŚr vi fĂĽr.Kle seg godt er alfaog mega,fryser en ikke er det friskt selv i regnvĂŚr,og nĂĽr sola kommer tilbake kan vi virkelig nyte det,godt ĂĽ ha noe ĂĽ glede seg til

    2. Vakre og fine tankespinn 🙂 Jeg vet ikke helt om været fortjener det, men vi sier det sånn 😀 Kan jo hende det blir furtent og sur og slår seg fullstendig på vranga 😀 Nyt torsdagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg