lørdagstur

TIL SANDANE

 

Ja i går ble det lørdagstur til Sandane i Sogn og Fjordane.

En folkehøgskolevenninne (31 år siden vi gjekk på skole sammen) fra Drammen-distriktet, meldte og fortalte at de kom til Sandane fredag kveld og skulle være til søndag formiddag. Datteren hennes + 4 andre skulle være med i mesterskap i drilling. Og hun lurte på om jeg ville ta turen dit, så vi kunne treffes.

Selvfølgelig ville jeg det.
Ja, om veret var greit å kjøre i.
Googlet avstanden og fant ut at det tok meg 2,5 timer til Sandane/Gloppen.
To ferger må til da.

Lørdag morgen startet jeg hjemmefra 0900.

Vet at det går ferge fra Volda 10.00 til Folkestad.


Volda fergekai.
Fergen svinger inn etter noen minutter og vi kjører rett på ferga og er på vei mot Folkestad.
Kjører til Nordfjordeid – Bjørkedalen og til neste fergekai.


Neste ferge, fra Lote til Anda siger inn når jeg parkerer og vi kjører raskt ombord der også.


Det har gått radig og her må jeg stoppe og ta dette bildet – og like etter er jeg på Sandane. 
Brukte faktisk under 2,5 timer.


Og her er vi – Hanne og meg – i Gloppen idrettshall på Sandane 😀
Det blei mye sitting denne dagen, for å se på alle som drillet.
Flinke alle sammen.
Mye flott drilling fra liten til stor.


Klokka nærmer seg 1600 så bestemmer jeg meg for å begynne på hjemveien.


Jaja, kommer til fergekaia på Anda og ferga drar akkurat fra land.
Bare å sette seg til rette i 30 minutt og det gjekk fort og greit det.


I Bjørkedalen måtte jeg stoppe og ta et bilde igjen.

Men solen manglet og jeg fikk ikke de motivene jeg ønsket meg.
Hadde sett mange motiv på veien mot Sandane, men nå når det var mere overskyet forsvant liksom motiva litt 🙂

Det var en flott tur til Sogn og Fjordane.
Det er ikke så mye som skal til av og til – og avstandene er ikke de store alltid – om man bestemmer seg for et mål.

Veldig koselig å treffe Hanne igjen. 
Vi har god kontakt og kommer til å treffes flere ganger 🙂

 

#bilkjøring #ferge #sognogfjordane #fergekai #lørdagskjøring #vår #april #godevenner #dagen #lørdagstur

 

28 kommentarer

Siste innlegg