fanget i nettet

TIRSDAG

Og morgenturen går i Mulevikvegen.
Det er en vakker morgen med flott lys i soloppgangen.

Vet ikke helt hvor skal gå, men ender med å gå ned mot vannet, der jeg slipper Leia fri så hun får løpe litt.

Hun blir stående ved en stein uten å gi lyd fra seg.
Går litt frem og tilbake der mens jeg er opptatt med fotografering.
Så ser jeg det….
Noe rører seg i nettet.
Er det en mink, eller en oter?
Nei, det er ikke så stort.
Åh….   det er en liten fugl som har viklet seg inn i nettet her..
Den er fanget.

Jeg prøver å finne en ende i nettingen men det er vanskelig og fuglen er stresset.
Leia gir ikke et pip fra seg men går urolig frem og tilbake og snuser.
Tror hun forstår redselen til fuglen.
Jeg tror fuglen forstår at jeg vil hjelpe………

Jeg finner en ende og den kvitrer høyt i det den finner åpningen og flyr avsted.
Herlig!!!

Så går jeg glad og fornøyd videre med en god følelse og at det var rett å gå ned til vatnet i dag.
For vi måtte jo oppdage fuglen som var fanget i nettet.


Under isen skjer det mye rart.
I fra å være en liten prikk nesten ble det til en figur i bildet her.
Og det var isen og vannet som ordnet det selv.
Stilig!

Vi snur nesen hjemover.

En herlig morgentur – så har jeg fått gjort litt i heimen før jeg tar neste tur.
Det er bare slik med meg at jeg må utnytte veret når det er så nydelig som i dag 🙂

 

#mulevikvegen #ispåvannet #fuglinettet #fangetinettet #fanget #litenfugl #hundenLeia #shetlandsheepdog #morgentur #soloppgang #fotografering #blogg

 

16 kommentarer

Siste innlegg