Ă„ gĂ„ ned i vekt….. ferie…..

NĂ„r man har kommet nesten dit man vil,
og skal holde seg der.

 

Å GÅ NED I VEKT

 

SĂ„ er det feriemodus og man mĂ„ unne seg litt ekstra 🙂

 

Og man fortsetter med “juicing” –
sitron og chili som hovedbase.

GĂ„r turer, trener yoga og BodyBalance.

Men det er ferie og man vil unne seg litt ekstra, kose seg litt mere, og det blir bÄde lakris og potetgull og is.
Litt slik annen mat – som inneholder bĂ„de sukker og hvitt mel.
Med forsiktighet vel og merke.

Da er det spennende nÄr man har avtalt med seg selv at fÞrste arbeidsdag skal man gÄ pÄ vekta og sjekke forholda, og hÄpe pÄ sÄ liten nedtur som mulig.
For muligheten er der for at man kanskje har kosa seg litt for mye

..??
Men man skal ikke vÊre alt for streng mot seg selv. Har man kommet inn i en god rytme, vet man hva som mÄ til for Ä ta tak.

SĂ„ etter hele FIRE veker med ferie, hvordan er status que ?

 

Vekta fĂžr ferie var: 69,2
Vekta etter ferie er: 69,6

 

Og konklusjonen ut fra dette er:

Om jeg gjekk opp 


.. sþren ta 
. men jeg har kosa meg i ferien JA!

Jobbe litt ekstra nĂ„ da 😀

Om den ligger pÄ det samme

JIPPI!!!

Om jeg har gÄtt litt ned

..ja berre lekkert!!!

Potetgull, lakrisbÄter,lakris i sjokolade, smÄgodt, is og jordbÊr men for det meste frukt og grÞnt og nÞtter.

 

Man skal jo leve ogsĂ„ 😀

 

Hehehe  “man skal jo leve ogsĂ„â€Â  –


den replikken har mange sagt til mange gjennom tidene


. Men hva er egentlig meningen med Ă„ si det?
Skal jeg spise det som DU spiser?
Er det DIN mat som er oppskriften pÄ det gode liv?
Hvorfor synes DU det er bortkastet tid, for en som meg eller andre – som vil forandre pĂ„ kosten –  at vi ikke “lever”.
Det er vel opp til hver enkelt om de vil stappe i seg godsaker, kaker, desserter, og slike ting. Og det mÄ jeg bare si:
DET ER USUNT DET!
Men om du klarer kutte ned og unne deg litt – det er det som er nþkkelen – i allefall i mitt liv.

Unne seg litt!
Finne SIN gyldne middelvei ang mat.

VĂŠre aktiv!
Det er nÞkkelen til sÄ my!


Og dette blei en “liten digresjon”.

 

 

INNSTILLING RETT OG SLETT!

 

 

Ja her er det bare Ă„ brette det ut.
Ja for min del er det helt greit. Å brette det ut.
For da mĂ„ jeg stĂ„ for det jeg holder pĂ„ med ogsĂ„. Jeg gjĂžr det litt vanskeligere for meg selv Ă„ “droppe ut” nĂ„r jeg deler det med deg.

 

Å forandre livsstil er nþkkelen for mange som har en kronisk lidelse.
Og det gjelder ogsÄ for meg.
Sukker og hvitt mel er gift for min kropp.
Det Ăžker betennelser i kroppen.
Og kutte ut slike ting hjelper ogsÄ pÄ vekten.
Sukker er avhengighetsskapende. Det vet jeg alt om.
Har du fþrst begynt spise litt godteri, er det ikke langt til neste “godis-sug” kommer snikende.
Og jeg innrĂžmmer glatt at jeg er “svak” for det sĂžte. Men nĂžkkelen hos meg er rett og slett Ă„ “klare Ă„ hegne meg”.
Og sĂ„ langt har det vĂŠrt litt vanskelig – og derfor mĂ„ jeg bare kutte det ut i perioder.

 

Null problemer!
Ja
. nĂ„r man er inne i en modus der man har viljen pĂ„ sin side, rett og slett 🙂

 

 

NÄr jeg har vÊrt sugen pÄ godis har jeg spist youghurt med blÄbÊr. Denne youghurten som har 30 prosent mindre sukker i seg. Har spist nektariner til den store gullmedalje og vannmelon likesÄ.

Men jeg har ogsĂ„ fortĂŠrt et par poser potetgull – en pose smĂ„godt med mye lakris i – og gulrotkake pĂ„ Madelynn.

 

Pluss gode og grove hjemmelagde vafler 🙂
Som du ser oppskrift pÄ om du klikker pÄ bildet under.

Jepp!

Jeg koser meg!

Kroppen har blitt vant til mindre. Og det er jo bra 🙂
Blir fortere mett, og presser ikke i meg fordi ØYNENE vil det.
Det verste som finnes er Ă„ legge seg med full mage. Jeg har gjort det noen ganger, og det er vondt rett og slett.

 

 

SÄ er det bare Ä stÄ pÄ videre.
Trene – tenke positivt – glede seg over dagen – og rett og slett “ta en dag av gangen”

 

MESTRINGSFØLELSE

 

En klisjĂš?
Jeg vet ikke – for det FUNKER FOR MEG!
Det er mulig jeg har dobbla dosen 😀

 

 

 

#gÄnedivekt
#feriemodus
#godhelse
#fibromyalgi
#spisesunt
#levegodt
#utskeielse
#koseseg
#revmatisme
#minhelse
#helse

4 kommentarer
    1. MestringsfĂžlelse nĂ„r en har vĂŠrt sĂ„ flink! Du er topp! Jeg har nok sklidd ut litt, men har allerede begynt Ă„ trene igjen etter ferien. Og nĂ„ er det slutt pĂ„ snopet…. klemmer <3

    2. Der kom det mange tanker pĂ„ en helt spesiell mĂ„te. En interessant mĂ„te Ă„ samtale pĂ„. Jeg satt nesten Ă„ venta pĂ„ at du skulle bli uenig med deg selv 😀 Men du tok deg veldig fint inn igjen 🙂 Du har en rekke med fine argumenter, som slett ikke trenger Ă„ brukes for Ă„ overbevise ”noen”. Den lever best som har funnet en deal med seg selv som kjennes helt perfekt ut og fungerer. 🙂 Jeg har jo aldri trengt Ă„ tenke pĂ„ vekt eller kropp. Ikke fĂžr nĂ„, fem Ă„r etter at jeg sluttet Ă„ rĂžyke. Da dukket det plutselig opp et problem, ja flere. KlĂŠrne mine og meg var plutselig ikke pĂ„ talefot…..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg