grove vafler

VAFLER

 

Av den grove typen.

 

Inneholder:

4egg
8 ss sukker
Hvispes til eggedosis

3 dl havregryn
2 dl Havremel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker

150 gr smelta melange (eller det smør du måtte bruke)

2 dl Fibramel

Melk til en passe tykk røre.

Bland i meltypene litt og litt……. alt smøret…. mere mel – melk – og bruk fibramel og melk om en annen til du har den tykkelse og mengde røre du vil ha.


I dag blei min røre tykk, men det funket bra 😀

Med hjemmerørt jordbærsylte fra i fjor  – skikkelig godt og mettende.

Grove og gode – med akkurat passe søtsmak i seg.
Og akkurat passe nok sunne og fiberrike!

Mmmmmm

 

 

 

#groverevafler #vafler #vaffelrøre #sunnerevafler #vaflermedsyltetøy #grovevafler #sunnerevafler #fibervafler

 

8 kommentarer
    1. Det så jo veldig godt ut! Kom på at jeg skal lage vafler av den litt gamle melka og den fløteskvetten jeg har igjen. Bruker havregryn jeg også. Men skal jammen kjøpe havremel og bruke det i stedet for hvetemel. Takk for tips 🙂

    2. Å trodde det var dikt her jeg da. Ok, da finner jeg et til deg

      Vafler

      Published: 9/7/2010

      Jeg står her og steker vafler

      mens de andre står og i seg gafler.

      Spist er alt som jeg har stekt til nå

      og det er slettes ikke bare noen få.

      De i seg vaflene kaster

      som om det er noe som veldig haster.

      For ellers ville de fått forlite

      til tennene å bite.

      Nå kan se hvem som har spist mest.

      Magene strutter som på en hest.

      Den største magen har han bestefar,

      for ut av jeansen knappene drar

      Evy-Ann

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg