i går og i dag… vilje og slikt…

 

 

Det blåser liten storm i kasta
Regnet kommer i bølger
Og imellom bølgene og kasta skinner sola
Og vi går på tur, hunden og jeg

 

 

 

 


Kveldsturen  i går var solrik en stund 😀

 

DAGENS TUR – torsdag

 

 

 

Og disse dager er det godt å gå ute – når det regner…
Den allergien er ikke å kimse med
Jeg har injeksjon på kenacorte liggende (allergisprøyte) om det ikke bedrer seg
For dette sandpapiret som legger seg som en hinne fra brystkassa og opp i topplokket, er ikke morsomt
Det er verken hummer eller kanari
Ikke forkjøling nei
Bare tungt å puste og ubehagelig på inn og utpust og svelg
Men når det er fuktig i lufta er det bedre!
Men pollen er over alt
Så når jeg kommer inn i huset… da er det inne også…og inne i bilen…
Jepsipepsi!

 

Dagens tur gjekk mot Alskleiva
Og selvfølgelig rett inn i Hegg-verden og Bjørk-verden
Jaja…
Vi gjekk tur og retur – med paraply – og mens det regnet en liten stund, letnet også pusten, men så var det påan igjen…
Så nå skal jeg ta kenacort-injeksjon.
Jeg orker ikke ha det slik
Det er slitsomt rett og slett
Det kløøøør og irriterer og gjør meg trøtt og…. verken øyedråper, nesespray eller allergitablett hjelper nå.

Men turen var fin!

 

 

 

 

 

Titt tei…

 

 

 


Joda, selv om formen ikke er tipp topp lollipop så må jeg jo smile!
Ute i vår natur – alt det vakre 🙂
Meg og hunden Leia – tipp topp!
Selv om vi ikke er på noen TOPP!
😀
Vi går det vi/jeg makter…
Ikke mer enn det…
Læringskurven og viljen er to forskjellige ting… men det er uansett godt å ha viljen – for ellers hadde jeg vel sittet hjemme…

 

 

Grip dagen!

 

 

 

Stå deg vel

16 kommentarer
    1. Fine bilder både i sol og gråvær. Her også blåser det noe veldig. I natt har en del av et tre knekt og blåst ned, så vi får en liten jobb å gjøre der når været blir noe bedre. Går bare en halv time mellom vind,regn og haglbygene, så det er lite gåturer her nå 😉 Bare litt utenfor her sånn innimellom. Har ikke hund vi vet du 😉 Men naboen må gå ser vi 🙂
      God torsdag Mette! Klem <3

      1. hehehe nei hunder er med på å trekke folket ut, det er helt sikkert 😀 Nå har det blåst ganske mye ja!
        Lag dere gode dager inn i helgen og forbi 🙂 klems

    2. Der var det mye vått, til og med en halvt druknet hvitveis. Det må være trasig å være så plaget av allergi. Stjeler nok mye krefter også. Håper det kommer bedre dager for deg snart! 🥰

    3. ja dere går ,flinke er dere tross alergien men litt mildere er det vel i regnværet eller ? trøsten er att heggen har kort blomstringstid =) bilde du hadde med et tre der stammen var som et kunstykke ,helt nydelig med alle boblene nedover stammen

      1. Ja det var det første jeg så på turen nesten, det treet med all den “soppen” på seg… for treet er vel sykt når det ser slik ut… tror jeg… Men kunst er det !

    4. Den sterke viljen din er virkelig gull verdt, Mette! Du er flink altså! Kjedelig med den allergien – den ødelegger jo litt av gleden! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg