lavkarbo blautkake sukkerbrød…oppskrift på enkle makroner… og DIY hjemmelaget såpe fra bunnen

 

 

BLOGGERE TOPP HUNDRE

 

God morgen Norge!

 

 

I skrivende stund er det mørkt rundt meg på alle kanter, uten om inne i min stue, og selvfølgelig gatelysene der ute.
Når hunden løp ut og katten kom inn, tenkte jeg med meg selv at nå snart skal jeg tenne lysene uten for huset. Lyslenkene.
Tenne lys i mørket!
Og i går kveld vart det den siste “kor-øving” på en stund.
Vi var bare innom – med en meters avstand – og stemte for at vi tar pause til ting blir annerledese i verden.
Korona.
Det er for mye risiko ved å møtes nå – så mange – selv om vi “bare” er 15.

 

 

I bloggverden ser det slik ut:

 

 

Plass nr. 25 = MEGLERFRU1
Lavkarbo blautkake sukkerbrød – gammelt nytt…..

 

 

Plass nr. 55 = NASJONALGASTRO
Oppskrift på enkle makroner – gammelt nytt…

 

og

 

Plass nr. 100 = FR.FRONT-END
DIY hjemmelaget såpe fra bunnen

 

 

Blautkake er godt det!
Men det er faktisk lenge siden jeg har laget og pyntet en “bløtkake”

 

Makroner har jeg ikke laget, og jeg tror ikke jeg SKAL lage det heller.
Det er ikke mine favoritter 🙂
Men, gode er de jo, å få servert 🙂

 

Hjemmelaget såpe…
Jeg har ikke laget det, og jeg tror ikke jeg kommer til å lage heller.
Men jeg fikk frem et minne fra da vi var små.
Jeg og min bror tok såpestykker fra mor….
Ideene kom om kvelden når vi skulle legge oss.
Kuttet opp såpestykker i vann og rørte og rørte og rørte…
Og vips så hadde VI laget såpe!!!!
Hyggelige minner og tanker over  vår fantasi.

 

 

 

#bloggere #blogg #blogglistentopphundre #bloggeretopphundre #blogglisten

7 kommentarer

Siste innlegg