mestringsfølelsen og ut å gå

MANDAG


Har gått av nattevakt.
Fått sovet litt, hivd innpå prednisolon og fått døyvet “tannpina” som herjer i kroppen.


Kjenner at noe er på gang……….
Det er litt tomt i kropp og hode.


Men tur ut blir det uansett.

 

 

Og den går i bygda, til moloen, innom moderen for å se til katten, og hjem.

 

 

 

 


Det gjør vondt i hele kroppen.
Og alle negative tanker kommer sigende. Og når tanken kværner om det å komme seg hjem fordi det gjør så vondt……. da er det ikke godt.

 

 


Men jeg har disse dagene også.
Smilet er på plass, og ingen SER hva som foregår i hodet og kroppen……..for jeg er jo ute og går…..
Men nå smerter det.
Og jeg syter ikke……
Det er ikke det som er meningen med innlegg som dette…
Det er bare det å få lys på dette med revmatisme.
Det svinger i hverdagen for de fleste.

 

 

 


Og jeg har hatt gode dager, men sliter med skulder nakke og rygg………. og ja, hele høyre side egentlig.
Behandling med kiropraktor “bare” vedlikeholder.

 


Og nå blei det så ille at Prednisolon ble løsningen, og fohåpentlig forsvinner noe av betennelse i kroppen, så de gode dagene kommer tilbake fort fort 🙂

 

 

Men, det er ikke så mye som kommer gratis, rekende på en fjøl, så det er bare å stå i det og ro motstrøms en periode 😀

Jeg har det egentlig bra, men kjenner på tomheten når smerten tar over.
Men, det er bare å roe ned, spise tabletter og være i bevegelse.
Livet går videre og jeg med det 😀

STÅ PÅ!
UT Å GÅ!

Flotte bilder fikk jeg ut av turen, og #julerosene hos moderen blomstrer som bare det, og #fugleskit kan godt være #kunstinaturen  Og hva ser du i det ene bildet? Jeg syntes jeg skimtet en klovn der…..om du ser bildet litt på avstand…….. og det andre…. hus ved en strand…………. ja det er bare å bruke fantasien – man kan se så mangt 🙂

Fortsatt god mandag til deg der ute!

 

 

 

#mestringsfølelse #revmatisme #fibromyalgi #utågå #fotoglede #hobbyfotograf #bevegelse #aktivitet #diagnoser #nedtur #opptur #slitemedsmerter #smerte #dørstokkmila #gåtilmånen #utetid #natur #hundenLeia  #ståpå #utågå

14 kommentarer
    1. Det skjønner jeg det er 🙂 Gleder meg til våren og sommeren til jeg får begynne å gå turer utendørs igjen, og jeg gleder meg til å fotografere nye motiver 🙂

      Kjempefine og nydelige bilder 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Veldig fine bilder ble det ja. Håper prednisolonen hjelper slik at du blir fort friskere. Dagene siden jul har ikke helt vært av de store her heller, og kjente meg godt igjen i det du skriver. Klem herfra.

    3. Så mange fine bilder, så mye mestringsfølelse etter nattevakt og revmatisme som herjer. Tusen takk for turen. Kan bare ane hva den kostet og hva den ga. Håper det kommer gode og fine dager sigende med lys og solgløtt. Havet i vest er visstnok fullt av lavtrykk, men vi får håpe gode dager skinner gjennom på alle måter. Masse lykke til 🙂

    4. Så koselig innlegg, selv om du har vondt. Ikke lett det der som ikke er synlig. Håper været bli mer stabilt, og kanskje det hjelper på kroppen. Klovn? Jeg så litt av hvert jeg! Fin og kunstnerinsk var den måkeklatten! Klem til deg 🙂

    5. ikke godt når smertene herjer nei,håper det er litt bedre i dag,att du ikke må slite i mange dager,så får vi drømme om en deilig og varm vår att den kommer tidlig,det hjelper iallefall meg littegranne :=) stor klem

      1. Ja satser på at kuren tar det værst. For plagen forsvinner ikke……… må trene og vedlikeholde også blir det noen kurer innimellom. Sånn er det bare……. klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg