runddans

 

 

Påan igjen………..
Denne evige runddansen…
Er det veret eller, som er med å gjøre meg så elendig?
Kulde en dag, varme en dag, rått og vått en dag. Storm og stille…………
Det har i allefall stor innvirkning pĂĄ min kropp.
Pluss belastning og stress er ikke godt for meg. Og det er jo ikke godt for noen heller.
Du hangler og kommer det gjennom dagene med et smil.
Bare at smilet blir skjevere og skjevere og skjevere.
Alt heller til høyre.
Bare ikke i min politiske verden…………….
Smerten gnager, og i dag sa det stopp.
En vissen og smertelig høyre side, fra den minste tåa og opp i horrota……….. hodepine av en annen verden og en nakke som skriker i protest.
Så kommer du på  det….. medisinen som hjelper når alt annet ikke hjelper……
Prednisolon.
FY-medisinen.
Og jeg har noe pĂĄ lur.
Ringer legesenteret og bestiller mer, forklarer situasjonen og innser der og da, med telefonen til øret, at jeg har gått for lenge igjen.
Denne fordømte dritten som aldri forsvinner.
Som har satt seg fast i rygg, skuldre og nakke.
Gir sĂĄ mye hodebry, hodepine, tannpine, betennelse, bevegelseshemming.
Men bĂĄde jeg og du vet jo sĂĄ godt at dette kommer.
VI med vĂĄre diagnoser.
Jeg har tatt første dose, og kjenner at det siger litt av.
Den største smerten har seget av, og basisen ligger der og gjør meg bevisst på den.
Men sĂĄ er det slik at jeg kan ikke bare legge meg ned.
Det gjør vondt det også…………
Jeg har en kropp som ikke liker ĂĄ ligge for lenge, for det smerter.
SĂĄ jeg og kroppen mĂĄ opp og fungere sĂĄ godt som mulig.
Bare prøve passe på å ikke pushe grensene nå.
Det er en uke til jeg skal til kiropraktor.
Har nettopp gĂĄtt av nattevakter.
Skal til sykehuset og hente hjem mamma……..
Dagen er her uansett smerter.
Hunden mĂĄ luftes.
Jepp…. dagen siger på og jeg med den.
Med kroppen litt pĂĄ skeiva.
Men jeg er her!
Og jeg vet det gĂĄr over.
Eller…. det går over såpass at jeg ikke har DISSE smertene etter hvert. Bara alle de andre smertene.
Slik er det.
Akseptere, tolerere, mestre, kontrollere, medisinere, aktivisere, være til stede,
Med hue under armen og armen i bind…………
Der…. så fikk jeg sluppet ut litt gass i dag.
Det hjelper!
Så er det bare å ta skjeen i andre hånda, krumme ryggen og gå på og følge dagen.

 

 

 

 

#revmatisme #fibromyalgi #minhelse #pfykiskhelse #fysiskhelse #mentalhelse #smerte #smertemestring #medisinering #smertestillende #betennelseikroppen #detgĂĄrover #akseptere #stĂĄpĂĄ #diagnoser #dagen

6 kommentarer
    1. Hoff og hoff, det er så vondt å lese hvordan du og andre har det når revmatiske plager slår til som verst. Jeg kjenner det ikke på min egen kropp, men dette vet min kjære alt om. Værgudene gjør det ikke noe lettere. Sender gode tanker mot vest 🙂 Klem 🙂

    2. Vet ĂĄssen du har det … for det er slik her ogsĂĄ. Har vært noen harde dager siden jul, men kom akkurat pĂĄ at jeg ogsĂĄ har noe av de superpillene liggende. En eller annen plass. Kanskje det er pĂĄ tide ĂĄ svelge noen kameler … og piller … og hĂĄpe pĂĄ det beste. For dette er sykt slitsomt. God bedring til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg