middag?? hva skal man lage…

PANNEKAKER
med eller uten  bacon

 

 

For meg er dette god nok middag etter en dag på jobb 😀

 

 

 

Mmmmm   jeg er veldig glad i pannekaker!!

 

Oppskrift:

2-3 egg
1 ss sukker for hvert egg

Piske til eggedosis (eller piske en god stund)

Tilsette hvetemel (jeg bruker FIBRAMEL) 4-6 dl

Spe ut med melk til røra er ganske tynn – så tynn som du vil ha den

alt etter hvor mange som skal ha middag – men dette passer til TO personer

 

Og vil du steke MANGE pannekaker – ja da bruker du 4-5 egg og 1 ss sukker pr egg og 6-8 dl hvetemel og spe ut med melk.

 

Det sies at man skal bruke 1 egg for hver person 🙂

Jeg bruker ikke oppskrift…
Tar alltid to egg – og blander så i de ingredienser jeg vil ha – om det er grovt eller fint mel osv.

 

Har jeg for mye røre – ja da har jeg til neste dag  – eller kan gjøre om resten til vaffelrøre…

 

 

 

#pannekake #pannekakemedbacon

4 kommentarer
    1. Mmmm – pannekaker er kjempegodt <3 NĂĽ fikk jeg lyst pĂĽ det au….. men har laga fĂĽrikĂĽl idag, og fĂĽr middagsbesøk av prinsessa i morra! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg