min kalender – luke nr 4

ADVENTSKALENDER/JULEKALENDER

 

 

Det er tirsdag 4. desember og bak luke nr 4 finnes denne sangen:

 

 

JEG SYNGER JULEKVAD

 

Jeg synger julekvad
jeg er så glad så glad.
Mitt hjertens Jesus hviler,
i stall og krybbe trang.
Som solen klare smiler,
han på sin moders fang
Han er frelser min
han er frelser min.

 

Å jesus du barnlill,
deg lenges jeg så til.
Kom, trøst meg alle sinne,
tred inn om her er smått.
La meg deg se og finne,
å, da har jeg det godt.
Drag meg etter deg!
Drag meg etter deg!

 

Hvor er Gud Fader mild,
sin sønn han sende vil!
Vi alle var fordervet,
i vår ulydighet.
Men han har oss ervervet
all himlens fryd og fred.
Eia var vi der.
Eia var vi der.

 

Hvor er vel glede
slik som høyt i himmelrik.
Hvor alle engler kveder,
en ny og liflig sang.
Og frem for tronen treder,
til Guds basuners klang!
Eia var vi der.
Eia var vi der.

 

 

 

 

Og klikker du i bildet over her, av adventsstaken og de vakre englene noen laget til meg for lenge lenge siden, ja da kommer du inn til Sissel Kyrkjebø og denne sangen 🙂
Nyydelig sunget med stort kor og orkester.

 

Enda en dag nermere juleafta.

 

Ønsker deg en fin desemberdag!

 

 

 

 

#lukenr4 #4desember #adventskalender #julekalender #desemberdag #jegsyngerjulekvad #kalender #luke

 

6 kommentarer

Siste innlegg