opp og nedturer…helse? fikser det ikke…

 

Når man tenker helse i hvert eneste skritt
Ønsket om å bli bedre – og det er bare positivt

Nedtrappingen av Lyrica går fint, selv om det sliter
Jeg kjenner det på kroppen
Men det er greit, for jeg vet at det ikke er lenge igjen før jeg er kvitt den
Positivt

 

Bloggeren Natheless hadde seg en nedtur/skuffelse fordi hun følte det hun hadde gjort ikke hadde hjulpet i det hele tatt.  At tabletter må ordne det i stedet for.
Men om det ikke hjalp på akkurat DET som var hennes fokus, hjalp det helt klart på andre ting i systemet 😀 Og hun er klar for å fortsette hun, med tabletter og trening.
Klikk i linken under for å lese innlegget hennes om

HELSE?/FIKSER DET IKKE

 

 

Når det slår tvil om det man holder på med

I dag satte jeg meg et mål
Gå hele bakken/grusveien til toppen og se utover havet og øyane
Og jeg klarte det..
Men fikk en nedtur på samme tid
Slitenheten er der
Korsrygg høyre side er god men høyre fot er ikke god
Fra kneet og ned føles det av og til som om jeg ikke har kontroll
Følelsen i fotbladet har ikke kommet tilbake
Så akkurat den turen blei hakket for langt…
Selv om det ikke var så mye lengre enn det jeg har gått før, bare mer oppover

 

Yohooo vi klarte det!

Veien tilbake og vakker utsikt mot sunmmørsalpene

 

 

Og på nedturen kommer følelsene veltende
Foten føles som den slenger på utsiden av noe…
Men operasjonen har jo hjulpet på korsryggen
Og ortopeden sa at det ikke var sikkert at følelsen kom tilbake slik jeg ønsket
Han har nok rett i akkurat det
Nedtur

 

Men, så er det bare å dra i land oppturen da
Jeg er i helsevesenet og jeg får hjelp!
Jeg klarer faktisk å gå tur – selv om det ikke er langt
Hodet opp og føttene ned

Jepsipepsi!
Må bare lete opp alt positivt man kan finne
For det er jo ikke så gale… når jeg har fått slappet av nå, etter turen, føles det litt bedre
Det gjelder å male veggen ganske så svart med en gang…

Turen for meg og Leia har vært fin
Vi kom oss til toppen begge – og returen var fin med litt sol i ansiktet
Opp og nedturer kommer
Og så er det bare å takle de som best man kan

 

Stå deg vel inn i torsdagen og forbi

 

Nå skal jeg på venninne-lunsj!

12 kommentarer
    1. Har man problemer med helsen/kroppen, så kommer man langt med bare viljen. Noen ganger må man nok innse at man må få litt ekstra hjelp også. Ønsker deg en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

    2. Å ja, de oppturene og nedturene. Går det opp, tør man nesten ikke å tro på det for plutselig smeller det igjen. Det gjør at man holder seg tilbake pga frykt.
      men de nydelige blomstene ❤️vår ❤️

    3. Det er jammen ikke lett å være positiv hele tida altså! Føler veldig med deg – du vil så mye! Og heldigvis klarer du masse også, men nedturene…..! Gode klemmer <3

    4. synes du er flink eg å trene ,og husk ,det er ikke så lenge siden opperasjonen,legen min sier det går et helt år før en kan si om opperasjonen er vellykket og fortsatt kan du få igjen følelsen du ikke kjenner på i dag ,klem

    5. Føler virkelig med deg. Du er og blir en tøffing. Håper den foten “går” seg til etter hvert. Min mor opererte hofta i vinter og der fikk hun noe som heter droppfot. Hun trener og trener for å bli bedre. Skikkelig dumt når bena ikke vil, men den som gir seg har jo tapt.
      Ja, det nytter ikke å droppe ut av behandling når den er nødvendig. Tusen takk for dine fine ord. Jeg er ganske sta og trodde jeg skulle fikse dette selv, man alt går ikke å fikse. Men som du skriver, jeg fortsetter videre og er superstolt av det jeg har fått til. Ikke tale om at jeg skal gi meg med det. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg