slipp valkene fri…..makover i stua og hĂžst…

 

BLOGGERE TOPP HUNDRE

 

God morgen Norge!

 

Tradisjonen tro sÄ regner det denne morgenen
.
Eller, det er jo ingen tradisjon, men det er litt slik dagene er nÄ, med regn
og lavt skydekke.
Men, nĂ„r det ikke er vĂŠrre ting
. sĂ„ la gÄ .
Forresten
..
I gÄr buldret det ute, etter fÞrste lufteturen med hund
.
Og det var faktisk et ras i fjellet
.
Hunden reagerte – og jeg trodde det var jordskjelv.
Huff
. ja det var litt uten om det vanlige – og heldigvis ikke det store raset


 

Er det litt uten om det vanlige i bloggverden?

Njaaaa
.

Det er stadig skifte pĂ„ pallplassene mine 🙂

 

Plass nr. 25 = WENCHE LARSEN
Slipp valkene fri!

 

Plass nr. 55 = SARAAEMILIE
Ekstrem makeover – stue.
Ikke nytt siden august!

og

 

Plass nr. 100 = MONAIRENS
HĂžst.

 

 

 

 

Hold-in strÞmpebuksen som ruller ned nÄr du setter deg ned og som du mÄ dra opp nÄr du reiser deg
.
Ja, den strĂžmpebuksen har ikke vĂŠrt perfekt for meg gitt.
Men det finnes andre “hold-in” ting man kan bruke
..
Husker mamma hadde noen hold-in store truser i stivt materiale (kanskje med blonder ogsĂ„) hun hadde UTEN PÅ STRØMPEBUKSENE nĂ„r hun hadde kjoler/skjĂžrt og slikt pĂ„ seg. Kanskje litt slik korsettlignende store truser?
Joda, det finnes lĂžsninger for det meste.
Jeg har den innstillingen at jeg skal TRENE bort disse valkene sÄ jeg slipper slike plagg.
Har en underkjole som er slik thigt og holder ting pÄ plass.
Strþmpebukser er noe herk – synes jeg!
Da liker jeg bedre sĂ„nne strĂžmper som rekker til lĂ„rene 😀

 

Makover i stuen ja
..
Jeg kjÞpte meg en lampe i gÄr, som jeg koblet til helt selv!
Lampettledning + kontakt og deretter til lampe.
Jepsipepsi!

 

Ja hĂžsten den kom “som julafta pĂ„ kjerringa”.
FĂžrst var det sommer og sĂ„ kom bare hĂžsten og tok over der og da – nesten pĂ„ dagen.
Men jeg er ikke lei meg for det.
HĂžsten er den vakreste Ă„rstiden
.
Selv om vĂ„ren – nĂ„r alt vĂ„kner til liv igjen – er nesten like vakker 🙂
Og ja
. nei vet du , jeg elsker alle Ă„rstidene jeg.
Alle har sitt!
Jeg har ikke begynt med vedfyring – men det er snart hakket fþr
.

 

 

 

 

#bloggtoppen #blogglisten #bloggeretopphundre #blogg #blogglistentopphundre

10 kommentarer
    1. Jeg har fyrt, bĂ„de en og to ganger – men en stund siden jeg tok ut aske. MĂ„ nok ta den fĂžr neste fyring. StrĂžmpebukser er noe herk, tror ikke det finnes noe plagg som gjort meg mer eitrende sint enn akkurat strĂžmpebukse. Og trene bort valker er absolutt et bedre grep enn hold-in plagg. Er veldig pĂ„ det, teoretisk :). Ha en super dag.

      1. hehehe ja teoretisk sett er det det beste……….. eller strĂžmper som rekker til hoftene nesten 😀 Super dag videre til deg ogsĂ„!

    2. nei uff hold inn som ruller ned er ikke for meg heller,da kjÞpoer jeg heller en kjole som sitter litt lÞst over magen hi hi ,make over pÄ stue hadde vi da mannen sette opp en liten vegg og tapeteserte den ,og foresten kjÞpte en fin glasskule pÄ tur ,den henger som en sol i vinduet her :=) og vi har fyrt i ovnen hver kveld siden vi kom heim,vi har et kaldt hus og ingen sol som slipper inn sÄ vedfyring trengs nÄ :=)

      1. Ă…Ă„Ă„Ă„ hĂžres fint ut i stuen deres 😀 Jeg var ikke inn og sĂ„ stuen da jeg var pĂ„ besĂžk hos deg nĂ„ sist 🙂 Ja fyre med ved er god varme og sĂ„ koselig uteover nĂ„ 😀 klem

    3. Ja, hÞsten den kom brÄtt den her ogsÄ. Men som deg liker jeg Ärstidenes skiftninger godt. Det er bare Ä kle seg litt mer og tenne masse stearinlys til hygge. Ha en fin dag! Klemsiklem:)

    4. Hihi, strĂžmpebukser er no herk… iallfall hold-in – eller hold-pusten som de heller burde hett! StrĂžmper som gĂ„r til lĂ„ra ruller nok bare ned….. hahahaha….. sĂ„ jeg fĂ„r gjĂžre som deg – trene bort det som er for mye, og hĂ„pe pĂ„ det beste. Enig med deg – alle Ă„rstider er flotte, men aller mest hĂžsten…. klemmer <3

      1. hehehe joda – men strĂžmper som gĂ„r til lĂ„ra har “gummi” oppe i kanten som holder de pĂ„ plass!!!! Jeg kjĂžper av og til slike om jeg skal pynte meg med kjole…. Gode strĂžmper som holder! klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg