sommeren er pĂĽ vei…

Sommeren er pĂĽ vei

Torsdagen seiler inn med delvis skyet og vind
En tur til Gjerdsvika og SĂŚdalen passer i dag
Det passer til humøret og kroppen generelt
En rusletur pĂĽ gamle trakter
Til Gjerdsvika – barndommens paradis
Der vi var året rundt hos bestemor og bestafar – mine ekstrabesteforeldre
(mamma sin tante og onkel – der hun vokste opp)

Gjerdsvika ligger mitt hjerte så veldig nært – og bestefar Petter og bestemor Aslaug og huset (det store murhuset ved gamle S-laget) og hagen og…. gode minner
Og Svanhild som bodde i øverste etasje, og jobbet pü S-laget

Jeg får ro når jeg svinger rundt neset mot Hide – og nærmer meg gamle S-laget og ser huset.
Der stod alltid bestemor og bestefar i kjøkkenvinduet og speidet etter oss
De tok tida fra vi reiste hjemmefra til vi var fremme, tror jeg.
Og alt tok lengre tid FØR Herøybrua kom i september 1976 – da vi måtte ta ferge 🙂
Ferge fra Røyra til Stokksund
Ei tid var og ei anna vart

 

 

 

Det er fin utsikt ned til bygda, fra SĂŚdalsvegen

 

Svingen

 

Her på/ved rekkverket, har mamma, bestemor og bestefar tatt mang en hvil, på veien opp hit 🙂

Vi (jeg og hunden Leia) rusler oppover – men må snu etter svingen… kroppen har ikke mer å gi
Målet var opp til vatnet, men nå har jeg lært å ikke presse grensene… lytte mer til kroppen, så…
Vi går tilbake… jeg er innom kirkegården og hilser på der, og tar bort noe ugress
Vi gĂĽr over marken ved fotballbanen, og ned til strandkanten
Her badet vi da vi var små – men nærmer huset til Rolf og Dagny, på nedsiden der.
Minner og takknemlighet inn i dagen i dag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er godt å gå her – jeg og tankene

 

12 kommentarer

Siste innlegg