tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

Så er det mandag igjen…
Skodda siger rundt her ute… sola kjemper seg igjennom og gir lys og varme
Og noen trenger det mer enn andre i dag
På disse kanter herjet lyn og torden voldsomt i går, og to jenter mista livet og en hardt skadet.
Familie <3
Så kan man tenke; hva gjorde de på fjellet når det var meldt slikt ver…
Men av og til kommer det som “julafta på kjerringa”
Og man rekker ikke komme seg ned fra fjellet
Jeg har også gått i fjellet når det har lynet og tordnet – og det er virkelig skummelt.
Man skal ikke gå i fjellet når det lyner og tordner…
Det vet vi… men av og til kan man rett og slett også bli tatt på sengen ang dette med vèr og vind…
Noen har det forferdelig vondt nå
Det er ufattelig trist det som har skjedd
Jeg tenker på de som sitter igjen <3

 

 

 

Plass nr. 50 = IDA AMALIE UNJEM

 

Plass nr. 71 = ZOETICWORLD

 

Plass nr. 97 = NINA UTEN FILTER

 

 

 

STÅ DEG VEL <3

 

 

#julaftapåkjerringa #tankespinninnidagen #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97 #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #bloggtoppen #topphundrebloggere

10 kommentarer
    1. Ja, huff, veldig trist. Man kan ikke alltid vite. Og sånn som dette været er nå er det jo skikkelig rart. Plutselig styrtregn og annet rart.

    2. ja dette var trist og jeg kjenner den vonde klumpen i magen ,vi har også vært i fjellet der uværet kom plutselig før vi hadde muligheter til å komme oss til bilen igjen ,for oss gikk det greit ,men en kan ikke alltid vite .Jeg trodde været ville komme inn til oss men vi slapp unna med noen dråper som ikke rakk å bløyte veien .
      E ntrist dag for mange dette i dag

      1. Det var meldt…. jeg hadde ikke selv fått med meg at det skulle bli så alvorlig – for det var flere tusen lyn på noen få timer… og jeg var jo selv i fjellet et helt annet sted… og vi kom ned før det mørknet og uværet tok over…. og det skjedde faktisk ganske fort når det plutselig seg på….

    3. Selvsagt er det tragisk når sånt skjer, men jeg er nok ikke fullt så forståelsesfull som dere, kjenner jeg.. Jeg mener.. Greit nok at værskifte skjer fort på fjellet, men det går allikevel en viss tid fra en hører første bulder til det er over en. – Og er man høyt oppe når man hører bulder, så løper man det remmer og tøy kan holde nedover mens en sørger for å få slått av mobil og eventuelle andre ‘duppediter’. Poenget mitt er at man er så nøye med fjellvettreglene på vinteren, mens man ikke engang har slike for sommerfjellet! Dette viser jo at fjellet ikke er ufarlig for folk som ikke har peiling på sommeren heller..

      1. Jeg er så enig med deg! Jeg hadde rett og slett løpt for livet til jeg hadde blodsmak i munnen……….. jeg er livredd lyn og torden… Og det ekstremveret som kom sigende var meldt….. men…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg