tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

Ja, så er de her igjen, God morgen Norge, på TV2
Herlig!
Da er vi liksom i gang igjen, på en måte, føler jeg

Debattene er i gang
Så er vi der igjen også, på en måte
Velge

Jeg har forhåndsstemt, så den er grei
Men hva man skal stemme, ja det er en annen sak
Hva vil man med stemmen sin
Men stemmeretten må brukes, det er helt klart

 

 

Jeg vil ha/ønsker et Norge som beholder arbeidsplassene og industrien i eget land
Og at distriktsNorge består
At småsamfunn ikke bukker under for de klarer ikke de økonomiske kravene lenger
Ivrige sjeler går konkurs for leiga er for høy og interessen går mot byene
Bøndene må bestå = viktig
Sykehusene i distriktsNorge må bestå – og rustes opp
Arbeidet innen helse og omsorg må bli mer attraktivt og lønnsomt
De er for få slik det er i dag!
Lærerne – de gjør en kjempejobb!
Vi trenger ikke et lag for ditt og et lag for datt og haugen på med ledere som leder ledere og som leder sine ledere igjen….. tenke økonomi og skrape inn der i stedet for ved sykehjem og fødestuer

Ja, tankene flyr hit og dit
Det er mye som er viktig

Men at Norge skal bestå med egen industri – at det må sluttes å flagges ut = viktig

 

SKATTEPARADIS

Vi har avgifter og skatter til langt over ørene
Vi må droppe bompenger og betale ut det som kreves for å bygge veiene
De må uansett bygges – og da bør staten betale det – ikke vi som allerede betaler skyhøye avgifter fra før

Tannhelse!
Burde være som å gå til legen… egenandel og oppnå frikort rett og slett

Ja det er mye å ta fatt i – og hvordan tro på at noe av det går i boks
Alle sier at de vil gjøre det beste for oss

Jeg har alltid alltid vært AP på min hals – men har sakte forsvunnet derfra
Var SP tilhenger – men du verden…. nei
Selv om jeg kunne stemt både AP og SP har jeg ikke gjort det
Vi finner det vel ut, hva vi vil satse på – og stemmer deretter

Helse og omsorg er viktig
Skolen er viktig
Industrien er viktig
DistriktsNorge er viktig
Olje
Gass
Vindkraft

Kjøpekraft og få ned renta så vi ikke blir flådd inn til beinet

Eldreomsorgen er kjempeviktig

Stem på det som føles rett for deg
Vi må ta vare på landet vårt – det er helt sikkert
Arbeidsplasser må bestå!

Sånn – da har jeg fått ut litt av mine tanker….

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 16 = Solliv

Plassnr. 38 = Lenalykke

Plass nr. 66 = Annebe

 

 

Lag dagen så fin som mulig
Og du,
stå deg vel 🌼

 

8 kommentarer
    1. Masse tanker her hos deg. Godt at hverdagen er tilbake. Jeg ser jo ikke det programmet. Men vet mange liker det.
      Det er nok å ta tak i for de som skal styre ja. Barnefattigdom og fattigdom generelt.
      Lege og tannlege har blitt luksus, man har knapt råd til dette, når man først må fylle på med mat til familien. Liker ikke utviklingen, blir trist.
      Men du fikk mange fine bilder her og takk for link… 🙂

    2. Jeg har ikke gjort det ennå og jeg skjønner ikke mye av politikken.
      Men du har gode poen her som er bra. Jeg håper at dem som vinner er den beste for befolkningen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg