tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

Det lyser i stille grender….
Det var det som falt ned i hodet i dag, da jeg var kommet meg opp, tidlig tidlig morgen
Det er stille, mørkt ute, og en varm vind fra øst
En merkelig vindretning – ja ikke så merkelig… men den hører mer til sjeldenhetene
Klokka er 06.50 og det er 17,5 varme grader ute
Og det lyser i stille grender… når jeg tenner lys
Fikk lyst til det, å tenne lys i mørket
Vinden suser utenfor – og det er mandag
Ny uke og nye muligheter

Endatil enden på september begynner vise seg – men fortsatt er det noen dager igjen før den er historie

Og når jeg satt her og tenkte på østavind… ja så falt det seg ganske naturlig å tenke på “vestavind” plutselig….   det bare kom dettende ned i hodet….
Har du sett den serien?!
Veldig veldig fin serie på NRK fra 1990-tallet 🙂


Anbefaler denne!

 

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 8 = Jannenordvang

Plass nr. 30 = Idaamalieunjem

Plass nr. 58 = Vikinghopper

 

 

Tilbakeblikk til samme dato åra før:

25. september 2015 – kvæææk og siste dagen til Laila og eplekake

25. september 2016 – Vi to – mine dikt

25. september 2017 – Mandag morgen – soloppgang

25. september 2018 – Høst

25. september 2019 – Når du møter dagen – dagen den 25. september ligger her innbakt i innlegget fra Aurskog og Oslo

25. september 2020 – Freddan

25. september 2021 – Du har sett det før – mine dikt

25. september 2022 – Phu! – Mine dikt
God morgen

Trener du?

Mengdetrening…  når man har passert 40 – 50 – 60 ish… ikke “bare” en gang i uka… nei – minst 3 ganger?
Trene muskler og øke mengde etter hvert
Variasjon er viktig

“No pain no gain”

Forringelse?
Forfallet i kroppen – det er visst der jeg er …. jada jeg vet det…  og hovedfokus må være styrketrening
Det er det temaet som er på God morgen Norge i øyeblikket!

Så kontinuitet er viktig – gå turene – trene styrke – være aktiv !
Jeg trener hjemme – og går mine turer og sykler innimellom
Det er sĂĄnn det har blitt her i gĂĄrden
Gjør det jeg føler kroppen klarer – og lærer meg å lytte til den
Gjøre det riktig
Knebøy og slikt… kan jo det – men glemmer kanskje hvordan gjøre det rettest mulig

Muskelsvinn – sarcopeni

NĂĄr starter muskelsvinn?
Hva er sarkopeni (muskelsvinn)? Muskelsvinn, eller sarkopeni, er tap av muskelmasse som følge av aldring. Allerede etter 25-årsalderen begynner muskelmassen å avta, men tapet blir større jo eldre vi blir. Etter fylte 50 år mister vi naturlig om lag 1 prosent av muskelmassen årlig.
(kopiert fra nettet)

 

Jepsipepsi!
Ny dag, ny uke og nye muligheter!
StĂĄ deg vel

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg