tankespinn inn i dagen

 

God morgen Norge!

Det høljer ned – og det som er sikkert er at det er glattis både her og der…
TrĂĽ med forsiktighet om du har glattis rundt deg!

 

 

Jepsipepsi og det nærmer seg…
Julafta!
Og lille julafta og dagen før der og dagen før der igjen….
Og dagene i mellom og sĂĽ det nye ĂĽret
Det nĂŚrmer seg, men akkurat nĂĽ, er vi her og nĂĽ
Og jeg er her og nĂĽ
Har fått vasket noe rusk ut av fryseskapet på kjøkkenet – lagt klart til sirupsnipp-baking og skal pynte bitte litt til, med julepynt
Årets juletre er jeg ikke så fornøyd med, men det er dette med å gi og ta… hehehehe  og juletreet har jeg mine meningers meninger om… men kan jo ikke ha “ekte” gran-tre – da det forsvinner 2. juledag eller deromkring – pga allergi…
Så plastikk fantastisk…. men det er typ plastikk jeg henger meg litt opp i…
La gå… vi skifter ikke ut juletreet i år.. er det så nøye da, kommer det sprettent fra C

ER DET SÅ NØYE DA?

Selvfølgelig er det nøye med juletreets utseende
Nålene må være mest lik granen – edelgranen – for den er så lekker
Men finnes det?
Joda – det finnes slike plasttrær – men de er jo så svinaktig dyre
Det smarteste er å kjøpe i romjulen eller over nyåret når de kommer på salg 😀
Jepsipepsi…
Det gĂĽr sin gang

Og jeg minnes den gangen  – den tiden – da pappa kom hjem med fordelt kjøtt innad i familien – fra gårdsdriften – ja pappa kom fra gård og fiskeri-familie 🙂
Hele boger og lår blei hengt opp i kjeller og garasje… i god tid før jul – og det var himmelsk godt!

Det er jo godt ennå – men hvordan det blir tilberedt er jo hele nøkkelen til godt kjøtt
Hmmmm  de snakket om det pü God morgen Norge i denne morgenstunden
Vi har fått kjøttet i frysen – og satser på at vi har funnet gode partier 🙂
Ja – kjøtt på julaften er bare MÅ HA!
Pinnekjøtt!
Og noen vil ha lutefisk og andre vil ha svineribbe og andre igjen vil ha bĂĽde det ene og det andre
Litt for en hver smak!

Riskremen er vel ikke å komme bort fra 😀

Men, det er dagen før dagen før dagen før……
Og vi har fortsatt god tid og litt forskjellig ĂĽ utrette

En dag av gangen – det blir jul uansett!

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr.  97 = Bernteriksandnes

Plass nr.  19 = Zhuo

Plass nr.  47 = Matvalorer

 

 

Tilbakeblikk til samme dato ürene før:

 

15. desember 2015 – Og dagane går

 

15. desember 2016 – Tur til Runde

 

15. desember 2017 – Ønskeliste til nissen

 

15. desember 2018 – ikke innlegg denne dagen

 

15. desember 2019 – Tredje søndag i advent

 

15. desember 2020 – Som et pust

 

15. desember 2021 – Som dagene går

 

15. desember 2022 – Desemberlys – på Runde

 

 

StĂĽ deg vel

12 kommentarer
    1. Klart det fins mange fine juletrĂŚr i plast, ferdig pyntet med smĂĽ ledlys til og med! Og nĂĽr man tenker pĂĽ at de varer i 10 – 20 ĂĽr, blir de ikke sĂĽ dyre totalt sett. Jeg gleder meg til pinnekjøtt og riskrem til neste ĂĽr! I ĂĽr blir det spansk jul, med et bittelite juletre pĂĽ kjøkkenbordet og et par røde duker bare. 🙂

    2. jul blir det uansett ja ,i ür kjøpte vi pinnekjøtt fra frøysgarden i Sykkylven sü den er vi spendt pü :=) vi har hatt kunsttig juletre i mange ür ,nü har vi gütt over til en som jeg mü se litt ned pü ,med liten stue mü vi ha lite juletre :=)

    3. Å ja, jul blir det uansett. Jeg kjøpte tre på salg i romjula for noen år siden og fikk en med farge jeg likte. Den var slett ikke dyr heller. Så det er bare å se seg om. Klemsiklem. 🙂

    4. Hihi, nĂĽ mĂĽtte jeg le litt….! Der er vi visst like – pĂĽ hvor viktig juletreet er….! 🙂 Jeg kan jo ha ekte tre – vanlig norsk gran – og det har jeg – og det mĂĽ vĂŚre heeeelt perfekt! Kun en gang har jeg sendt noen andre for ĂĽ kjøpe det, – gikk heldigvis “bra”, hihi! Jeg er vant til ribbe pĂĽ julaften, og fĂĽr nok det hos lillesøs – som vanlig! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg