tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

 

 

Når man blei utfordret til å “stjele” på butikken/kiosken på hjørnet i sentrum…
Fordi det er noe man burde gjøre,,,
Og den som utfordra hadde gjort det, og om jeg ikke turte, ja da var jeg en pyse…
Kanskje mot slutten av 1970 tallet – kanskje var jeg 10 år kanskje var jeg yngre…
Og jeg stjal en slik liten leppestift med godteri i….
Puttet den i lomma med hjertet i halsen, skjelving heilt ned i skoa og med skriften “SKYLDIG” over hele meg på vei ut døra av butikken.
Men jeg gjorde det, for å bevise noe…
Men jeg var ikke stolt.
Jeg husker jeg gjorde det en gang på lokalbutikken også, men da blei jeg tatt….
Jeg husker de ropte “pappa – Mette har stjælt”  og jeg løøøøøp…
Med den værste bismak i munnen og den største flauhet…
Fluktruta mi var å løpe opp på ei låvetrapp – og da kom jeg jo ikke lenger  – hehehhehehe
Joda, jeg har stjælt – men det stoppet der…
Men man ser jo hvordan man kan bli påvirket av andre – for å tro at det er det som er viktig.

 

Plass nr. 50  =  DEDICAT

 

Plass nr. 71  =  DAMER FOR FAEN

 

 

STÅ DEG VEL

 

 

 

 

#tankespinninnidagen #blogglistentopphundre #plassnummer50 #plassnummer71 #stådegvel #blogglisten #topplisten #bloggeretopphundre #bloggere

4 kommentarer
    1. ja det er nok mange barn som har stjælt ,husker jeg var på epleslang en gang ,er jo å stele det også ,med lommene fulle gikk vi gjennom hekken og hoppet ned på veien ,og rett ned på bilen til mine foreldre ,jepp pappa kjørte meg rett bort til døra der jeg måtte ringe på og fortelle att jeg hadde stelt epler ,pappa var sinna ,men han jeg ringte på hos var takknemlig for att jeg innrømmet det jeg hadde gjort og fikk en hel pose med epler som takk :=) men jeg gikk ikke på slang flere ganger

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg